Grand Hotel Wientjes 85 jaar

30 november 2014 |
Grand Hotel Wientjes 85 jaar<

Bilderberg Grand Hotel Wientjes bestaat deze maand 85 jaar. Sinds 1929 is het oude Burgemeestershuis aan de Stationsstraat in gebruik als
hotel. In 1992 heeft de derde generatie van de familie Wientjes het hotel aan Bilderberg verkocht. In de afgelopen periode is de voorkant van het hotel flink onderhanden genomen en is de binnenkant van het hotel grondig gerenoveerd. Ruim 85 jaar ervaring in een prachtig nieuwe jas van nu.

Hanzestad
De centrale ligging van het hotel in de Hanzestad Zwolle, de uitstraling, de naamsbekendheid en het hoge serviceniveau zorgt ervoor dat veel Zwollenaren en gasten uit binnen- en buitenland al jarenlang de gastvrijheid van Wientjes waarderen. ”We zetten het getal 85 centraal. Zo is er een special overnachtingsarrangement voor € 85,- inclusief een driegangendiner en voor de zakelijke markt is er een 12-uur arrangement samengesteld voor € 85,-. Verder organiseren wij diverse feestelijke concerten in het Grand Café en mooie exposities in het hotel. De Zwolse gastvrijheid staat bij ons centraal”, aldus Harro Menkhorst, General Manager.

Over Bilderberg Grand Hotel Wientjes
Stationsweg 7 is gebouwd in 1867 voor Burgermeester Van Nahuys en werd als laatste bewoond door de weduwe van Burgermeester Van Royen. In 1928 wordt het pand door de heer F.Th. Wientjes sr. gekocht, die er een nieuwe vleugel aan laat bouwen met daartussen een ruime entree. In november 1929 is Hotel Wientjes een feit; direct al een comfortabel logeeradres en een eersteklas eetgelegenheid in Zwolle. In 1957 neemt zijn zoon F.J.M. Wientjes het over,er volgt een periode van enorme bloei. De hele achtervleugel is van 1979, waarbij Wientjes meer zalen en 33 kamers erbij kreeg. De derde generatie Wientjes neemt in 1987 de scepter over en verkoopt in 1992 het hotel aan Bilderberg.

Over Bilderberg
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 18 hotels in het vier- en vijfsterrensegment, 216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van.


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: