Grand Winston Hotel in Rijswijk per direct overgenomen door PLAZA Hotelgroup

18 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het Grand Winston Hotel in Rijswijk is per direct overgenomen door PLAZA Hotelgroup GmbH en aangesloten bij Best Western® Hotels & Resorts. De nieuwe naam van het hotel is Best Western Plus Grand Winston.

Het hotel, beter bekend als Worldhotel Grand Winston, is in juli failliet verklaard. PLAZA Hotelgroup en Best Western Hotels & Resorts zijn blij het hotel een nieuwe toekomst te kunnen bieden. Bijna alle medewerkers zijn in dienst gekomen van de nieuwe eigenaar.  

De familie Yalaz, oprichter van de PLAZA Hotelgroup, is de nieuwe eigenaar van het hotel. PLAZA is eigenaar van 19 Best Western hotels met meer dan 2.500 kamers in Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië en Nederland en zij brengt daarmee een rijke ervaring in de hotelindustrie met zich mee om van het Best Western Plus Grand Winston een succes te maken.

“Voor de komende maanden staan er een aantal grote renovaties op de planning om de algehele kwaliteit van het hotel verder te verbeteren” zegt Yonca Yalaz, managing director van de PLAZA Hotelgroup.  “Alle bedden van de ruim 252 hotelkamers worden vervangen door nieuwe, comfortabele bedden om onze gasten een aangename en goede nachtrust te bieden. Daarnaast wordt het meubilair aangepast en worden de badkamers gerenoveerd om het comfort van de kamers op het PLAZA en Best Western kwaliteitsniveau te krijgen.”

Alle 252 comfortabele hotelkamers van Best Western Plus Grand Winston bieden gratis internet, air conditioning, koffie- en theefaciliteiten, een badkamer met massage-douche, kluisje, koelkastje en televisie. Het hotel biedt tevens zeven junior suites en een kamer voor mindervaliden. Gasten die meerdere nachten verblijven kunnen gebruik maken van één van de zes apartment suites, welke voorzien zijn van een kitchenette.

Het hotel biedt verder zes vergaderzalen met state-of-the-art faciliteiten (geschikt voor groepen tot 250 personen), een fitness centre, eigen parkeerplaatsen, ontbijtrestaurant en een modern restaurant The Grand Canteen waar gebruik kan worden gemaakt van lunch en diner.

“Met alweer het derde nieuwe hotel voor Best Western dit jaar, liggen we op koers met onze plannen. Door de grote distributiekracht van ons hotelmerk en de ruim 28 miljoen leden van ons loyaliteitsprogramma Best Western Rewards zijn wij er samen met de PLAZA Hotelgroup van overtuigd dat er weer een glansrijke toekomst is voor het Grand Winston. Gezamenlijke investeringen in gastbeleving en commercie zullen een stevige fundering leggen voor een succesvolle toekomst voor het hotel.” zegt Wytze van den Berg, Managing Director België & Nederland, Best Western® Hotels & Resorts.

Over PLAZA Hotelgroup GmbH

PLAZA Hotelgroup GmbH, eigendom van de familie Yalaz, is opgericht in 2002 en is gevestigd in Heilbronn, Duitsland. Op dit moment bestaat de hotelgroep uit 27 hotels in Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië en Nederland, waarvan 19 hotels met meer dan 2.500 kamers zijn aangesloten bij Best Western® Hotels & Resorts. De hotelgroep heeft ongeveer 500 medewerkers in dienst. De focus van het bedrijf richt zich op de exploitatie van zakelijke hotels die in eigendom zijn of via een lease-constructie onder de groep vallen. Het plan is om eind 2017 gegroeid te zijn naar 32 hotels met ruim 4.500 hotelkamers. Momenteel exploiteert de PLAZA hotelgroep succesvol Best Western Hotels in Duitsland in o.a. Filderstadt, Stuttgart/Ditzingen, Heilbronn, Braunschweig, Berlin, Hamburg-Ohlsdorf, Hamburg-Norderstedt, Zwickau, Passau, Bielefeld/Werther en Frankfurt-Airport, Best Western Amedia Hotels in Oostenrijk in Salzburg, Graz, Wels en Wenen, het Best Western Amedia Hotel Prague in Tsjechië en het in mei 2016 geopende Best Western Plus Amedia Amsterdam-Airport in Schiphol-Rijk/Amsterdam Airport Schiphol.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: “Het glipt nu tussen je vingers door”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
“De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: