Gratis ontbijt verleidt gast het meest

8 april 2014 |
Gratis ontbijt verleidt gast het meest<

Reizigers over de hele wereld lijken zich bij de keuze van hun favoriete hotelvoorziening te laten leiden door hun maag. Hotels.com maakt vandaag bekend dat gratis ontbijt de nummer een hotelfaciliteit
is voor reizigers. Vorig jaar was dat nog gratis WI-FI. Aan reizigers werd gevraagd om 33 verschillende hotelvoorzieningen te rangschikken. Gratis WI-FI, vorig jaar koploper, is naar de derde plaats verwezen in de lijst met meest gewenste hotelfaciliteiten. Gratis ontbijt is nu de eerste keuze van reizigers, gevolgd door de aanwezigheid van een restaurant.

Parkeerplaats
Andere top tien voorzieningen waarover het ideale hotel volgens reizigers moet beschikken zijn onder meer een parkeerplaats, rookvrije ruimtes en bij aankomst ontvangst met koffie en thee in de lobby. Onderaan de lijst zijn hotelfaciliteiten terug te vinden die minder belangrijk worden gevonden, onder meer kindvriendelijke voorzieningen, faciliteiten voor huisdieren en kapsalons. Hoewel meer dan een derde deel van de ondervraagden bestond uit zakenreizigers, worden ook conferentiezalen en meeting rooms tot de minst belangrijke voorzieningen gerekend.

Op de kamer
Gevraagd naar de belangrijkste faciliteiten op de hotelkamer, kiezen reizigers wel voor gratis WI-FI, gevolgd door een badkamer met douche. Kinderopvang op de hotelkamer wordt het minst noodzakelijk gevonden. Alison Couper van Hotels.com zegt: “Reizigers lijken zich op voorhand al nadrukkelijk bezig te houden met hun maaltijden, zo wijzen de resultaten uit. Het is verrassend om te zien dat WI-FI niet langer aan kop gaat in de algehele lijst met hotelvoorzieningen, ondanks het steeds grotere belang van technologie. Toch is een draadloze verbinding nog altijd de voornaamste faciliteit wanneer gasten in hun kamers zijn, contact onderhouden blijft heel belangrijk voor reizigers.”

Top 10 belangrijkste voorzieningen in hotels

-Gratis ontbijt

-Restaurant

-Internet/Gratis WI-FI

-Parkeerplaats

-24-uurs receptie

-Rookvrij hotel

-Zwembad

-Bar

-Airconditioning

-Koffie/thee in lobby

Top 10 belangrijkste voorzieningen op hotelkamers

-Internet/Gratis WI-FI

-Badkamer met douche

-Grootte kamer

-TV faciliteiten

-Airconditioning

-Koffie/thee op kamer

-Rookvrije kamers

-Kwaliteitsbedden

-Dagelijkse housekeeping

-Type matras

Door Redactie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: