Gratis ontbijt verleidt gast het meest

8 april 2014 |
Gratis ontbijt verleidt gast het meest<

Reizigers over de hele wereld lijken zich bij de keuze van hun favoriete hotelvoorziening te laten leiden door hun maag. Hotels.com maakt vandaag bekend dat gratis ontbijt de nummer een hotelfaciliteit
is voor reizigers. Vorig jaar was dat nog gratis WI-FI. Aan reizigers werd gevraagd om 33 verschillende hotelvoorzieningen te rangschikken. Gratis WI-FI, vorig jaar koploper, is naar de derde plaats verwezen in de lijst met meest gewenste hotelfaciliteiten. Gratis ontbijt is nu de eerste keuze van reizigers, gevolgd door de aanwezigheid van een restaurant.

Parkeerplaats
Andere top tien voorzieningen waarover het ideale hotel volgens reizigers moet beschikken zijn onder meer een parkeerplaats, rookvrije ruimtes en bij aankomst ontvangst met koffie en thee in de lobby. Onderaan de lijst zijn hotelfaciliteiten terug te vinden die minder belangrijk worden gevonden, onder meer kindvriendelijke voorzieningen, faciliteiten voor huisdieren en kapsalons. Hoewel meer dan een derde deel van de ondervraagden bestond uit zakenreizigers, worden ook conferentiezalen en meeting rooms tot de minst belangrijke voorzieningen gerekend.

Op de kamer
Gevraagd naar de belangrijkste faciliteiten op de hotelkamer, kiezen reizigers wel voor gratis WI-FI, gevolgd door een badkamer met douche. Kinderopvang op de hotelkamer wordt het minst noodzakelijk gevonden. Alison Couper van Hotels.com zegt: “Reizigers lijken zich op voorhand al nadrukkelijk bezig te houden met hun maaltijden, zo wijzen de resultaten uit. Het is verrassend om te zien dat WI-FI niet langer aan kop gaat in de algehele lijst met hotelvoorzieningen, ondanks het steeds grotere belang van technologie. Toch is een draadloze verbinding nog altijd de voornaamste faciliteit wanneer gasten in hun kamers zijn, contact onderhouden blijft heel belangrijk voor reizigers.”

Top 10 belangrijkste voorzieningen in hotels

-Gratis ontbijt

-Restaurant

-Internet/Gratis WI-FI

-Parkeerplaats

-24-uurs receptie

-Rookvrij hotel

-Zwembad

-Bar

-Airconditioning

-Koffie/thee in lobby

Top 10 belangrijkste voorzieningen op hotelkamers

-Internet/Gratis WI-FI

-Badkamer met douche

-Grootte kamer

-TV faciliteiten

-Airconditioning

-Koffie/thee op kamer

-Rookvrije kamers

-Kwaliteitsbedden

-Dagelijkse housekeeping

-Type matras

Door Redactie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: