Herrie in Hotel goed ontvangen in Sneek

21 mei 2010
Herrie in Hotel goed ontvangen in Sneek

Hotelier-patron Rob Hopster van Hotel Nieuw Hanenburg en het bijbehorend restaurant 't Roodhert in Sneek is in zijn nopjes. De uitzending van afgelopen dinsdag van Herrie in het Hotel is heel goed ontvangen. "Onze vaste gasten, inmiddels onze fans, en wijzelf zijn heel erg te spreken over de uitzending en het programma. Het was toch wel raar om jezelf terug te zien op televisie. Herrie in het Hotel is een heel positief programma geworden. Men heeft ons zo goed geholpen en het ging helemaal niet om de showbusiness. Ik zou het zo weer doen, maar dan wel pas over een week. Eerst moet alles even bezinken."

*Mini-Paradiso*
Het hotel had dinsdagavond 60 gasten over de vloer om een feestje rondom de makeover te bouwen. "Met een hapje en een drankje ontstond er echt een feeststemming," vertelt Hopster. "We hadden de kroonluchter omhoog gehesen en konden met een beamer zo op een heel groot scherm projecteren. Omdat het restaurant een vide heeft ontstond er zo een soort mini-Paradiso."

*Adoptiekamer*
Noviteit bij het hotel is dat bestaande en nieuwe relaties een kamer kunnen adopteren. Voor een bedrag van 2.500 euro kunnen bedrijven een kamer adopteren. De kamer wordt met het geld opgeknapt en krijgt de naam van het bedrijf. Het bedrijf krijgt in ruil korting op hotelovernachtingen. "Welk bedrijf wil nou niet kunnen zeggen: 'in dat hotel hebben we een eigen kamer'," vertelt Hopster enthousiast. Na de uitzending hebben zich direct twee ondernemingen uit de regio gemeld om te informeren naar een adoptiekamer.

*Veel positiever*
"Herrie in het Hotel is de correcte naam voor het programma. Normaal komt 'herrie' niet voor in mijn vocabulaire, maar Herrie schudt alles los. Zowel zakelijk als privé zijn de veranderingen goed te voelen. De veranderingen zijn veel positiever dan verwacht."

*Eerlijk en oprecht*
Hopster: "Herman den Blijker is een hele eerlijke en oprechte man. Hij heeft zoveel kennis. Hij wist veel dingen die me konden helpen. Dat zei hij dan ook: 'laat me je helpen'."
Rob Hopster's reactie tegen Hospitality Management moet plots worden onderbroken. "Ik geloof dat ik zo incheckers krijg, dus ik moet het gesprek zo beëindigen." Dat dit niet de laatste gasten zijn die bij Hotel Nieuw Hanenburg inchecken moge duidelijk zijn.

Op de foto: De bar van Restaurant 't Roodhert met vide.

~Frank Lindner~

Overig nieuws