Het meest bourgondische evenement voor de horeca

7 september 2018 | Thijs Jacobs

Van 8 tot en met 10 oktober staat Maastricht in het teken van bourgondisch genieten, innovatie, inspiratie en netwerken. Dan vindt immers de oudste horecavakbeurs van Nederland, BBB Maastricht, plaats. Deze horecabeurs mag dan wel de oudste van Nederland zijn, oubollig is het event zeer zeker niet. Het blijkt één van de vooruitstrevendste events in onze branche te zijn.

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Erik Stroink, product manager van de BBB: "Ons event is onderscheidend, mede door de innovatieve aspecten. Zo hebben we aandacht voor augmented reality in het restaurant en een soort 'Tinder-app', die wordt gebruikt om met exposanten in contact te komen." Eefje Perey, verantwoordelijk voor de marketing van de BBB, valt Erik bij: "Deze app is een netwerkapp, we hebben het idee opgepikt van een grote beurs in Duitsland. Tijdens de BBB komt je met veel innovaties in aanraking, we hebben bijvoorbeeld ook veel aandacht voor licht bier, wat op dit moment een grote trend is. Op het vlak van speciaalbieren is er een enorme keus, want wij laten ruim 100 speciaalbieren zien in oktober."

Kennis opdoen

Relatief nieuw is de BBB Academy. Horecaondernemers kunnen het hele jaar door deelnemen aan activiteiten om hun kennis bij te spijkeren. Maar ook tijdens de beurs kun je veel leren; er zijn bijvoorbeeld presentaties over bedrijfsvormen, over wet- en regelgeving en Bavaria komt spreken over het familiebedrijf. 

En dan de wedstrijden, op dat vlak is ook veel te beleven volgens Eefje. "De finale van het NK Oestersteken vindt plaats op de BBB, de winnaar reist straks af naar China om ons land te vertegenwoordigen. En de uitreiking van de Columbus Trophy is wat mij betreft ook heel speciaal. Dat is lang niet alles, want we organiseren twee wedstrijden per dag. Een leuk voorbeeld is de wedstrijd koken met kalfsvlees die VanDrie op maandag organiseert."

Erik ziet dat de BBB meer biedt dan de activiteiten op de beursvloer, ook in de avonduren blijft het nog lang onrustig in Maastricht. "Maastricht ademt een bourgondische sfeer en je ziet dat exposanten en bezoekers na de beurs de stad in trekken om te genieten van de Maastrichtse horeca. Juist dat bourgondische karakter heeft GaultMillau ertoe bewogen om met ons in zee te gaan, dat vind ik heel speciaal."

Taste Summit

Horecaprofessionals leren graag bij. TASTE Summit laat je kritisch kijken naar de invloed van ons eetgedrag op welvaartsziekten. Bewerkt voedsel is de kern van de wereldwijde gezondheidsproblematiek en bewustwording daarvan is een eerste stap naar een gezondere samenleving. Dat is het hoofdthema van TASTE Summit, het gastronomisch congres dat plaatsvindt op dinsdag 9 oktober in MECC Maastricht. Onder de noemer ‘Vital Food’ werpen verschillende internationale foodprofessionals die dag hun kritische blik op ongezond, bewerkt voedsel en geven zij uitleg over het belang van eerlijke, gezonde producten. TASTE Summit vindt plaats op dag twee van horecavakbeurs BBB Maastricht/ Folie Culinaire en wordt georganiseerd door BBB Maastricht en Hotel Management School Maastricht.

Lezersactie

Koop nu een ticket met 50% korting op je toegangskaartje voor de TASTE Summit en betaal € 97,50 i.p.v. € 195. Naast een inspirerend sprekersprogramma, ontvangen deelnemers een lunch met Vital Food en gratis toegang tot de gelijktijdige en exclusieve, gastronomische beurs Folie Culinaire (normaal € 40).
Ticketlink: https://registration.n200.com/survey/3fvusosfn04me

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Accor Personalia
Remco Groenhuijzen zet carrière binnen AccorHotels voort

Vanaf 1 januari 2019 is Remco Groenhuijzen de nieuwe Regional Vice President Mövenpick Nederland. De huidige General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam zet daarmee de volgende stap in zijn carrière binnen moederbedrijf AccorHotels. Mövenpick Hotels Nederland is een van d...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Achtergronden
Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vi...

Opening Internationaal
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’, is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van h...

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: