Hilton blijft Transcorp Hilton Abuja beheren

31 oktober 2017 | Roy Spijker

Hilton zal tot 2037 het Transcorp Hilton Abuja in Nigeria beheren. Dat laten Hilton en Transcorp Hotels weten in een persverklaring. Het hotel, dat geldt als een nationaal monument voor het Afrikaanse land, wordt al sinds 1987 door Hilton beheerd. 

Tijdens een ceremonie in Washington DC zei Chris Nasetta, president en CEO van Hilton, het volgende: "We hebben een ongelofelijk relatie met het Transcorp Team. We zijn dan ook blij om aan te kondigen dat we die relatie de komende 20 jaar kunnen uitbouwen. Het is onze missie om het meest gastvrije bedrijf ter wereld te zijn. Ik ben dan ook blij dat we tot 2037 gasten in de hotel kunnen verwelkomen."

Renovatie
Het hotel is met 667 kamers één van de grootste in de Sub-Sahara regio. Op dit moment ondergaat het Transcorp Hilton Abuja een renovatie, die er voor moet zorgen dat het hotel toonaangevend kan blijven in de Nigeriaanse gastvrijheidsindustrie.

Tony O. Elumelu, voorzitter van Transcorp Plc, het grootste genoteerde conglomeraat op de Nigeriaanse beurs en eigenaren van Transcorp Hotels, bevestigde: "We zijn verheugd om de relatie met Hilton als beheerder door te zetten. Onze investering in de renovatie weerspiegelt onze inzet om van Nigeria een toonaangevend gastvrijheidscentrum in de West-Afrikaanse regio te maken. Met Hilton als onze partner, zijn we er van overtuigd dat we in de sector kunnen blijven leiden."

Zes Hotels
Hilton verwacht het komende halfjaar nog eens zes hotels in Afrika te openen. Hilton en Transcorp Hotels zijn daarnaast bezig nog eens twee hotels te ontwikkelen. Het Amerikaanse hotelbedrijf is al 50 jaar actief op het Afrikaanse continent. het bedrijf heeft zich als doel gesteld om de aanwezigheid van Hilton in Afrika de komende vijf jaar te laten verdubbelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: