Hilton gaat investeren in Afrika

5 oktober 2017 | Roy Spijker

Hotelbedrijf Hilton heeft 50 miljoen dollar uitgetrokken om de komende vijf jaar het portfolio in de Sub-Sahara in Afrika verder uit te breiden. In totaal zouden er honderd nieuwe hotels bij moeten komen. Deze zouden bij elkaar ruim 20.000 kamers moeten krijgen. Het gaat om de merken Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton en het onlangs gelanceerde merk Curio Collection by Hilton.

Patrick Fitzgibbon, senior vice president, development voor Europa, Midden-Oosten en Afrika zegt: "Hilton blijft verbonden aan de groei op het Afrikaanse continent, waar het als bedrijf al meer dan vijftig jaar actief is. Het model waarbij bestaande hotels worden omgebouwd tot een Hilton-merk is bewezen succesvol in diverse markten. We zien een grote kansen om dit ook te doen in Afrika. Het stelt ins on staat om ons portfolio snel te laten groeien. We zien hier veel potentieel in belangrijk steden en luchthavens, maar staan ook toe om ons aanbod te ontwikkelen in het bieden van resorts en safari-lodges."

Het eerste hotel dat omgebouwd gaat worden is het 109 kamers tellende Amber Hotel in Nairobi, Kenia. Dit hotel wordt omgebouwd tot een DoubleTree by Hilton. Op dit moment ondergaat het hotel grondige renovaties. Het hotel zal straks bekend staan als het DoubleTree by Hilton Nairobi Hurlingham en zal als franchise verdergaan met de huidige General Manager Elisha Katam.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: