Hilton gaat investeren in Afrika

5 oktober 2017 | Roy Spijker

Hotelbedrijf Hilton heeft 50 miljoen dollar uitgetrokken om de komende vijf jaar het portfolio in de Sub-Sahara in Afrika verder uit te breiden. In totaal zouden er honderd nieuwe hotels bij moeten komen. Deze zouden bij elkaar ruim 20.000 kamers moeten krijgen. Het gaat om de merken Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton en het onlangs gelanceerde merk Curio Collection by Hilton.

Patrick Fitzgibbon, senior vice president, development voor Europa, Midden-Oosten en Afrika zegt: "Hilton blijft verbonden aan de groei op het Afrikaanse continent, waar het als bedrijf al meer dan vijftig jaar actief is. Het model waarbij bestaande hotels worden omgebouwd tot een Hilton-merk is bewezen succesvol in diverse markten. We zien een grote kansen om dit ook te doen in Afrika. Het stelt ins on staat om ons portfolio snel te laten groeien. We zien hier veel potentieel in belangrijk steden en luchthavens, maar staan ook toe om ons aanbod te ontwikkelen in het bieden van resorts en safari-lodges."

Het eerste hotel dat omgebouwd gaat worden is het 109 kamers tellende Amber Hotel in Nairobi, Kenia. Dit hotel wordt omgebouwd tot een DoubleTree by Hilton. Op dit moment ondergaat het hotel grondige renovaties. Het hotel zal straks bekend staan als het DoubleTree by Hilton Nairobi Hurlingham en zal als franchise verdergaan met de huidige General Manager Elisha Katam.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

12.16  Powertalk André Wiringa André Wiringa spreekt de hoteliers bij over de nieuwe marketing: beleving. Hoe zorg je er als hotelier voor dat een gast van een tevreden naar een loyale gast transformeerd? Wiringa adviseert iedere hotelier om andersom te denken: welke reviews wil ik dat gas...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: