Horecapaar ontvangt HorecaHelden Award

4 juli 2011 |
Horecapaar ontvangt HorecaHelden Award<

Het horecastel Floortje en Niels Mulder zijn gehuldigd met de Tour Culinair HorecaHelden Award 2011. De eigenaren van drie bedrijven in Almelo (Nielz Café, lunchroom OnwijZ en restaurant Zuid) krijgen de prijs omdat ze als gedreven coaches met veel passie hun team van ruim honderd medewerkers aanvoeren.

Initiatiefnemers
Ze besteden veel aandacht aan het begeleiden, motiveren en trainen van het personeel. De award is een initiatief van het fietsende horecanetwerk Tour Culinair en SVH.

Uitstraling naar het team
Floortje en Niels: “We zijn stil en verrast door de toekenning van de prijs. We hopen van harte dat de titel uitstraalt naar onze medewerkers. Zij zijn onze helden, want zonder goed team ben je als ondernemer nergens."

Groeien en betrokken blijven
Floortje en Niels zijn twee jonge, enthousiaste ondernemers met een enorme drive. Negen jaar geleden openden ze NielZ Café, later volgde OnwijZ, en afgelopen voorjaar restaurant Zuid. Ondanks de omvang van de organisatie tonen ze zich zeer betrokken bij hun medewerkers. Ze voeren zelf alle sollicitatiegesprekken, werken veel mee op de vloer, proberen problemen snel op te lossen en stimuleren medewerkers zich verder te ontplooien.

Personeel binden en boeien
Met het uitreiken van de prijs sluit de Tour Culinair aan op het project HorecaHelden van SVH. Deze campagne heeft als doel ondernemers bewust te maken dat zij zelf veel invloed hebben op personeelsbeleid. Ondernemers die hun medewerkers willen vinden, binden en boeien, kunnen gebruik maken van de instrumenten uit de SVH Toolkit en zo worden zij dé nieuwe HorecaHelden. De prijs bestaat uit een bronzen kunstwerk en een cheque van 1.000 euro die de winnaars mogen besteden aan trainingen voor medewerkers.

Floortje en Niels Mulder kregen de prijs uitgereikt door Ton Lenting van de Stichting Tour Culinair (rechts op de foto) en Bob Schut, directeur SVH (links op de foto).

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: