Hosts worden belangrijker op platform van Booking.com

5 februari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com brengt reizigers, nog voordat ze boeken, in contact met hun hosts om de mogelijkheid tot vragen stellen over accommodatie en omgeving nog eenvoudiger te maken. Onderzoek van Booking.com toont aan dat meer dan de helft (53%)1 van de Nederlandse reizigers van plan is om te verblijven in een accommodatie met een gastvrouw of een gastheer, oftewel een ‘host’.

Bovendien vindt een kwart van de Nederlandse reizigers dat een gastvrije host de belangrijkste factor is bij het kiezen van een vakantiehuis. Zo kan een verblijf met een host extra voordelen bieden voor reizigers. Denk bijvoorbeeld aan insider tips voor het optimaal ontdekken van de lokale cultuur.

Om het voor iedereen makkelijker te maken de wereld te beleven, investeert Booking.com continu in technologie om de last uit reizen te halen. De optie om het profiel van de host te bekijken is nu uitgebreid naar alle accommodatietypes die dat toestaan. Hierin vertelt de host meer over zichzelf, de unieke kenmerken van de accommodatie en de omgeving. Ook de mogelijkheid tot contact opnemen met de host is nu vergemakkelijkt om reizigers te voorzien van de juiste informatie, nog voordat ze hun accommodatie boeken. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse reizigers die het belangrijk vinden om gemakkelijk en direct met hun host te kunnen communiceren.

Om zo veel mogelijk uit een reis te halen, deelt Booking.cm de volgende vier tips:

Profiteer van de lokale kennis van je host door voorafgaand aan de reis al naar tips, gepersonaliseerde gidsen en routebeschrijvingen te vragen.
Voorkom dat je teveel in je koffer stopt: vraag je host vooraf wat er allemaal in de accommodatie aanwezig is. Wellicht kan je zware spullen als toiletartikelen, handdoeken, elektronische apparatuur en reisadapters thuislaten.
Zie je verblijf als een kans om een vreemde taal te oefenen: spreek met je host in hun moedertaal.
Ontdek meer over de omgeving van je vakantiehuisje door gebruik te maken van het hostprofiel en de interactieve kaart van Booking.com. Zo ga je met een gerust gevoel op reis, en begint je vakantie al vóór het boeken!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: