Hosts worden belangrijker op platform van Booking.com

5 februari 2020 | Thijs Jacobs

Booking.com brengt reizigers, nog voordat ze boeken, in contact met hun hosts om de mogelijkheid tot vragen stellen over accommodatie en omgeving nog eenvoudiger te maken. Onderzoek van Booking.com toont aan dat meer dan de helft (53%)1 van de Nederlandse reizigers van plan is om te verblijven in een accommodatie met een gastvrouw of een gastheer, oftewel een ‘host’.

Bovendien vindt een kwart van de Nederlandse reizigers dat een gastvrije host de belangrijkste factor is bij het kiezen van een vakantiehuis. Zo kan een verblijf met een host extra voordelen bieden voor reizigers. Denk bijvoorbeeld aan insider tips voor het optimaal ontdekken van de lokale cultuur.

Om het voor iedereen makkelijker te maken de wereld te beleven, investeert Booking.com continu in technologie om de last uit reizen te halen. De optie om het profiel van de host te bekijken is nu uitgebreid naar alle accommodatietypes die dat toestaan. Hierin vertelt de host meer over zichzelf, de unieke kenmerken van de accommodatie en de omgeving. Ook de mogelijkheid tot contact opnemen met de host is nu vergemakkelijkt om reizigers te voorzien van de juiste informatie, nog voordat ze hun accommodatie boeken. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse reizigers die het belangrijk vinden om gemakkelijk en direct met hun host te kunnen communiceren.

Om zo veel mogelijk uit een reis te halen, deelt Booking.cm de volgende vier tips:

Profiteer van de lokale kennis van je host door voorafgaand aan de reis al naar tips, gepersonaliseerde gidsen en routebeschrijvingen te vragen.
Voorkom dat je teveel in je koffer stopt: vraag je host vooraf wat er allemaal in de accommodatie aanwezig is. Wellicht kan je zware spullen als toiletartikelen, handdoeken, elektronische apparatuur en reisadapters thuislaten.
Zie je verblijf als een kans om een vreemde taal te oefenen: spreek met je host in hun moedertaal.
Ontdek meer over de omgeving van je vakantiehuisje door gebruik te maken van het hostprofiel en de interactieve kaart van Booking.com. Zo ga je met een gerust gevoel op reis, en begint je vakantie al vóór het boeken!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme
Bijna de helft van de Nederlanders gaat voor all-inclusive deze voorjaarsvakantie

Het aantal Nederlanders dat dit voorjaar voor een all inclusive-vakantie kiest, is gestegen: 48% van de vakantiegangers verkiest dit verzorgingstype boven logies en ontbijt (24%). In 2019 was dat nog 43% van de Nederlanders, blijkt uit cijfers van dé VakantieDiscounter. Ook hotels zijn n&o...

Hotel Verbouwen
Apollo hotel Amsterdam in een nieuw jasje

Apollo Hotel Amsterdam, a Tribute Portfolio Hotel brengt de Olympische Spelen van 1928 terug naar Amsterdam door 174 kamers in een geheel nieuw jasje te steken. Alle 223 kamers en suites zijn nu volledig gerenoveerd. Gelijktijdig met de onthulling van het vernieuwde interieurdesign, kondigt Apollo H...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: