Hotel Arena stelt nieuwe commercieel manager aan

22 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Pieter Jan Huizinga gaat aan de slag als nieuwe Commercieel Manager in het Amsterdamse Hotel Arena. Huizinga heeft gewerkt in verschillende hotels in binnen- en buitenland waar hij ervaring heeft opgedaan in diverse facetten van de branche. Huizinga’s expertise gaat het onlangs vernieuwde Hotel Arena naar een hoger niveau tillen.

Met ingang van 1 oktober is Pieter Jan Huizinga benoemd tot Commercieel Manager bij het viersterren hotel Hotel Arena. Huizinga, een bekende naam in de hotelbranche, bekleedde de afgelopen twaalf jaar diverse functies bij Accor Hotels. Zo was hij actief als Corporate Accountmanger, Sales Manager MICE, Distribution Manager en Key Accountmanager (Online Travel Agents BeNeLux). Voor zijn overstap naar de keten werkte hij voor Thistle Hotels, Red Carnation Hotels, Scoot Media en Holiday Inn.

Volgende stap

Met de aanstelling van Huizinga verwacht de directie nog beter de volgende commerciële stap te kunnen zetten. De nieuwe manager heeft immers een groot netwerk en bewezen kennis. Volgens Huizinga moeten gastbeleving en gasttevredenheid altijd centraal staan. ‘Er wordt met veel energie en enthousiasme gewerkt om Hotel Arena op een duidelijke manier te positioneren in de Amsterdamse hotelmarkt. Maar om je te kunnen onderscheiden en een verblijf voor alle segmenten aantrekkelijk te maken moet de gast altijd voorop gesteld worden’, aldus Huizinga. Daarnaast liggen er volgens de nieuwe manager nog genoeg kansen op de zakelijke markt.  ‘Ons unieke pand biedt zo veel mogelijkheden: overnachten in een van de nieuwe kamers, dineren in het PARK cafe-restaurant, vergaderen in een van de - op het Oosterpark geïnspireerde - studio’s en onze gerenoveerde Kapel is dé perfecte locatie voor een congres of bedrijfsfeest’, aldus Huizinga. De nieuwe manager gaat leiding geven aan het Sales, Meeting & Events en Marketing team.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: