Hotel biedt oplaadpunten voor auto's

2 april 2014 |
Hotel biedt oplaadpunten voor auto's<

Golden Tulip Hotel Central in 's Hertogenbosch breidt haar service uit met 2 oplaadpunten voor elektrische auto’s. Een service die voor een toenemend aantal gasten van belang is, getuige
de opkomst van de electrische en hybride auto. De oplaadpunten bevinden zich in de garage van het hotel. Het hotel beschikt over twee nieuwe laadpunten, die beiden beschikken over een eigen kabel. De oplaadpunten zijn enkel beschikbaar voor gasten van het hotel en moeten van te voren gereserveerd worden.

Duurzaamheid
De twee oplaadpunten zijn geplaatst in het kader van de visie op duurzaamheid waarvoor het hotel in 2012 al de Gouden Greenkey in ontvangst nam. Ook is het in één lijn met het Bossche Energieconvenant, een convenant waarbij verschillende Bossche bedrijven, waaronder het hotel, de handen ineen slaan voor een duurzame en betrouwbare energievoorziening.

Gouden Greenkey
Naast de oplaadpunten heeft Golden Tulip Hotel Central zich afgelopen jaar verder duurzaam ingezet zodat het ook in 2014 weer aan de Gouden Greenkey voorwaarden voldoet. Zo is de verwarming in gebouwdelen gesplitst van het hotel, waardoor deze 10°C lager kan worden ingesteld. Ook zijn de gloeilampen in de vijf antieke Belgische Kronen in de brasserie vervangen door LED-verlichting. Deze aanpassingen zijn slechts een onderdeel van de innovatieve en duurzame koers die Golden Tulip Hotel Central heeft uitgezet. “We proberen met ons mooie familiebedrijf uit 1905 steeds weer een van de pioniers te zijn op diverse technische- of milieubewuste gebieden; het goede van het verleden combineren met leuke, goede dingen van nu”, aldus Karin Rademaker, directeur bij Hotel Central.

Fietsen
Een andere mooie toevoeging aan het hotel zijn de oplaadpunten voor elektrische fietsen, ideaal voor de gasten die speciaal reserveren bij Golden Tulip Hotel Central voor een van de speciale fietsarrangementen en fietsroutes. Dit jaar staat het thema Fietsen centraal volgens het NBTC. Hotel Central heeft daarom samen met drie andere Golden Tulip Hotels een bijzondere fietsroute uitgezet.

Renovatie
Eind 2013 heeft Golden Tulip Hotel Central haar meeting zalen volledig gerenoveerd en vernieuwd waarbij innovatie hoog in het vaandel stond. In de kleine zalen zijn interactieve schermen aanwezig die een extra dimensie toevoegen aan een presentatie. Daarbij kan de interactie binnen de groep meteen vast gelegd worden. Golden Tulip Hotel Central won vorig jaar de Golden Tulip Hotel of the Year 2013 award.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: