Hotel biedt oplaadpunten voor auto's

2 april 2014 |
Hotel biedt oplaadpunten voor auto's<

Golden Tulip Hotel Central in 's Hertogenbosch breidt haar service uit met 2 oplaadpunten voor elektrische auto’s. Een service die voor een toenemend aantal gasten van belang is, getuige
de opkomst van de electrische en hybride auto. De oplaadpunten bevinden zich in de garage van het hotel. Het hotel beschikt over twee nieuwe laadpunten, die beiden beschikken over een eigen kabel. De oplaadpunten zijn enkel beschikbaar voor gasten van het hotel en moeten van te voren gereserveerd worden.

Duurzaamheid
De twee oplaadpunten zijn geplaatst in het kader van de visie op duurzaamheid waarvoor het hotel in 2012 al de Gouden Greenkey in ontvangst nam. Ook is het in één lijn met het Bossche Energieconvenant, een convenant waarbij verschillende Bossche bedrijven, waaronder het hotel, de handen ineen slaan voor een duurzame en betrouwbare energievoorziening.

Gouden Greenkey
Naast de oplaadpunten heeft Golden Tulip Hotel Central zich afgelopen jaar verder duurzaam ingezet zodat het ook in 2014 weer aan de Gouden Greenkey voorwaarden voldoet. Zo is de verwarming in gebouwdelen gesplitst van het hotel, waardoor deze 10°C lager kan worden ingesteld. Ook zijn de gloeilampen in de vijf antieke Belgische Kronen in de brasserie vervangen door LED-verlichting. Deze aanpassingen zijn slechts een onderdeel van de innovatieve en duurzame koers die Golden Tulip Hotel Central heeft uitgezet. “We proberen met ons mooie familiebedrijf uit 1905 steeds weer een van de pioniers te zijn op diverse technische- of milieubewuste gebieden; het goede van het verleden combineren met leuke, goede dingen van nu”, aldus Karin Rademaker, directeur bij Hotel Central.

Fietsen
Een andere mooie toevoeging aan het hotel zijn de oplaadpunten voor elektrische fietsen, ideaal voor de gasten die speciaal reserveren bij Golden Tulip Hotel Central voor een van de speciale fietsarrangementen en fietsroutes. Dit jaar staat het thema Fietsen centraal volgens het NBTC. Hotel Central heeft daarom samen met drie andere Golden Tulip Hotels een bijzondere fietsroute uitgezet.

Renovatie
Eind 2013 heeft Golden Tulip Hotel Central haar meeting zalen volledig gerenoveerd en vernieuwd waarbij innovatie hoog in het vaandel stond. In de kleine zalen zijn interactieve schermen aanwezig die een extra dimensie toevoegen aan een presentatie. Daarbij kan de interactie binnen de groep meteen vast gelegd worden. Golden Tulip Hotel Central won vorig jaar de Golden Tulip Hotel of the Year 2013 award.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: