Hoteliers VS gebruiken meest Facebook

15 juni 2011 |
Hoteliers VS gebruiken meest Facebook<

In Amerika is Facebook het meest populaire sociale medium voor hoteliers en verslaat Twitter met een ruime marge. Dat blijkt uit een poll die TravelClick heeft uitgevoerd onder de deelnemers aan seminar op internet over veranderende technologieën in de branche.

Sociale kanalen
Niet minder dan 65 procent van de Amerikaanse hoteliers gebruikt Facebook en slechts 20 procent zet in op Twitter om via sociale media extra boekingen binnen te halen en de omzet te verhogen. Revenue management via de sociale kanalen van het internet wordt verder bedreven via Groupon (10 procent) en FourSquare (8 procent).

Hoewel de poll geen wetenschappelijke onderbouwing biedt, geven de cijfers te denken over het succes van sommige sociale media (Facebook) en het achterblijven van andere (FourSquare).

Toch adverteren
Voor de toekomst wordt verwacht dat hotels hun marketingbudget meer en meer zullen spenderen aan online advertenties en reclame naast en bij resultatenlijsten van zoekmachines als Google. Promoties via de veel kosten efficiëntere social media blijven (voorlopig) nog links liggen.

Prijs blijft issue
Twee derde van de respondenten op de poll geeft tevens aan dat gasten minder gevoelig zijn voor prijsschommelingen, maar dat de prijs nog wel steeds het belangrijkste boekingsargument is. Slechts 4 procent gelooft dat prijs geen issue meer is voor de hotelgast.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: