Hoteliers VS gebruiken meest Facebook

15 juni 2011 |
Hoteliers VS gebruiken meest Facebook<

In Amerika is Facebook het meest populaire sociale medium voor hoteliers en verslaat Twitter met een ruime marge. Dat blijkt uit een poll die TravelClick heeft uitgevoerd onder de deelnemers aan seminar op internet over veranderende technologieën in de branche.

Sociale kanalen
Niet minder dan 65 procent van de Amerikaanse hoteliers gebruikt Facebook en slechts 20 procent zet in op Twitter om via sociale media extra boekingen binnen te halen en de omzet te verhogen. Revenue management via de sociale kanalen van het internet wordt verder bedreven via Groupon (10 procent) en FourSquare (8 procent).

Hoewel de poll geen wetenschappelijke onderbouwing biedt, geven de cijfers te denken over het succes van sommige sociale media (Facebook) en het achterblijven van andere (FourSquare).

Toch adverteren
Voor de toekomst wordt verwacht dat hotels hun marketingbudget meer en meer zullen spenderen aan online advertenties en reclame naast en bij resultatenlijsten van zoekmachines als Google. Promoties via de veel kosten efficiëntere social media blijven (voorlopig) nog links liggen.

Prijs blijft issue
Twee derde van de respondenten op de poll geeft tevens aan dat gasten minder gevoelig zijn voor prijsschommelingen, maar dat de prijs nog wel steeds het belangrijkste boekingsargument is. Slechts 4 procent gelooft dat prijs geen issue meer is voor de hotelgast.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: