Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

3 juli 2020 | Thijs Jacobs

Deze week organiseerde Hoteliers.com,  leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.com een masterclass over doelgroepen voor hotels. "Mooi om te zien dat in deze tijd nieuwe vormen worden bedacht om elkaar weer te ontmoeten. Een drive-in masterclass in het groen geeft je meeting echt meerwaarde. We vonden het erg leuk om samen met Hoteliers.com deze masterclass vorm te geven", aldus Jacqueline Dusink-Kruisdijk, Hoofd Marketing & Sales bij Hotel Ernst Sillem Hoeve.

Al ervaring mee

Het organiseren van masterclasses is geen nieuw fenomeen voor Hoteliers.com, deze zijn reeds georganiseerd op het hoofdkantoor van Google in Amsterdam, in Duitsland en zelfs tot in Curaçao aan toe. ‘We vinden het belangrijk om kennis te delen met onze klanten en hoteliers ook een platform te geven om van elkaar te leren,’ aldus Erik Baumann, directeur van Hoteliers.com.

In deze masterclass is het boekingsgedrag van de verschillende generaties in kaart gebracht op basis van bijna 150.000 boekingen die zijn gemaakt met de software van Hoteliers.com. Hierin zijn interessante trends te ontdekken, zo worden de boekingen bij de jongste generatie Z voor twee-derde door vrouwen gemaakt,  een groot verschil met de generatie babyboomers. De masterclass gaat er verder met name in op hoe je de verschillende doelgroepen het beste kunt aanspreken in je communicatie. En ook of je als hotel je bestaande gasten beter wil aanspreken, of juist nieuwe doelgroepen wil aanboren?

Een voorbeeld hiervan zijn de millennials, wil je deze doelgroep bereiken, zorg dan dat ze een ervaring kunnen beleven in je hotel. Dat zit hem al in iets eenvoudigs zoals het aanbieden van een lokaal gebrouwen biertje in de minibar. De masterclass zal na de zomer herhaald worden op verschillende locaties in het land en is gratis toegankelijk voor leden van Hoteliers.com.

Over de inhoud van de masterclass zegt Bart Joosten, Manager Rooms Division & Meeting van Kapellerput: "Top om te zien hoe Hoteliers.com, naast de interessante inhoudelijke masterclass, echte ‘early adaptors’ zijn van het samenkomen nieuwe stijl en zo haar eigen doelgroep ondersteunt en aan zich bindt!"

Op de foto: Mike Roefs, Teamlead Marketing bij Hoteliers.com, presentator van de Masterclass.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Onderwijs
Amrâth en MBO College Hilversum slaan handen ineed

Afgelopen februari hebben Amrâth Hotel Lapershoek – Arenapark en MBO College Hilversum de handen ineen geslagen om horecastudenten in de huidige omstandigheden toch een stageplaats te kunnen bieden in een representatieve werkomgeving. Hiervoor tekenden zij een samenwerkingsovereenkomst d ...

Achtergronden
25 jaar geleden in Hospitality Management: Camille Oostwegel

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 1996. Camille Oostwegel is dat jaar 46 en staat in de kracht van zijn ...

Hotelketens Internationaal
Nederlands getint Rosewood Hotel opent in Japan

Rosewood Hotels & Resorts opent in 2024 een luxe hotelresort op het Mikayo eiland in Japan. Het 55-villa, ultra-luxe resort is het eerste Rosewood hotel in het land van de rijzende zon. Miyako eiland en nabijgelegen eilanden bieden kilometers zacht, wit zand met eindeloze vergezichten van tur ...

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Achtergronden
De Timmerfabriek heeft haar torentje teruggekregen

Op woensdag 21 april is een van de meest iconische industriële Rijksmonumenten van Nederland, De Timmerfabriek in Vlissingen, opnieuw gekroond. De Timmerfabriek, een uniek gebouw uit 1914, heeft haar torentje teruggekregen. Deze was tijdens een bombardement in 1943 gesneuveld en wordt nu in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: