Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Auteur: Thijs Jacobs
Corona 3 juli 2020
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com,  leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.com een masterclass over doelgroepen voor hotels. "Mooi om te zien dat in deze tijd nieuwe vormen worden bedacht om elkaar weer te ontmoeten. Een drive-in masterclass in het groen geeft je meeting echt meerwaarde. We vonden het erg leuk om samen met Hoteliers.com deze masterclass vorm te geven", aldus Jacqueline Dusink-Kruisdijk, Hoofd Marketing & Sales bij Hotel Ernst Sillem Hoeve.

Al ervaring mee

Het organiseren van masterclasses is geen nieuw fenomeen voor Hoteliers.com, deze zijn reeds georganiseerd op het hoofdkantoor van Google in Amsterdam, in Duitsland en zelfs tot in Curaçao aan toe. ‘We vinden het belangrijk om kennis te delen met onze klanten en hoteliers ook een platform te geven om van elkaar te leren,’ aldus Erik Baumann, directeur van Hoteliers.com.

In deze masterclass is het boekingsgedrag van de verschillende generaties in kaart gebracht op basis van bijna 150.000 boekingen die zijn gemaakt met de software van Hoteliers.com. Hierin zijn interessante trends te ontdekken, zo worden de boekingen bij de jongste generatie Z voor twee-derde door vrouwen gemaakt,  een groot verschil met de generatie babyboomers. De masterclass gaat er verder met name in op hoe je de verschillende doelgroepen het beste kunt aanspreken in je communicatie. En ook of je als hotel je bestaande gasten beter wil aanspreken, of juist nieuwe doelgroepen wil aanboren?

Een voorbeeld hiervan zijn de millennials, wil je deze doelgroep bereiken, zorg dan dat ze een ervaring kunnen beleven in je hotel. Dat zit hem al in iets eenvoudigs zoals het aanbieden van een lokaal gebrouwen biertje in de minibar. De masterclass zal na de zomer herhaald worden op verschillende locaties in het land en is gratis toegankelijk voor leden van Hoteliers.com.

Over de inhoud van de masterclass zegt Bart Joosten, Manager Rooms Division & Meeting van Kapellerput: "Top om te zien hoe Hoteliers.com, naast de interessante inhoudelijke masterclass, echte ‘early adaptors’ zijn van het samenkomen nieuwe stijl en zo haar eigen doelgroep ondersteunt en aan zich bindt!"

Op de foto: Mike Roefs, Teamlead Marketing bij Hoteliers.com, presentator van de Masterclass.

Overig nieuws