Hotelovernachtingen Europa goedkoper

29 maart 2016 |
Hotelovernachtingen Europa goedkoper<

Advito, expert op het gebied van zakenreizen, heeft een nieuwe kwartaalupdate van de Industry Forecast uitgebracht. Daaruit blijkt, in vergelijking
met de vorige kwartaalupdate, dat de prijzen voor vliegtickets en hotelovernachtingen in 2016 onveranderd blijven of zelfs zullen dalen. Of de recente aanslagen in Brussel een impact hebben op de lokale tarieven in België, is nog niet duidelijk. Advito meldt daarnaast ook enkele nieuwe trends: de interesse van travelbuyers in virtuele samenwerking, alternatieve betaalmethodes, en on-demand services neemt aanzienlijk toe.

Vliegtickets: lage prijzen houden aan
Er komt voorlopig nog geen einde aan de aanhoudend lage olieprijzen. Ook vraag en aanbod in de luchtvaart stagneren. Op enkele uitzonderingen in bijvoorbeeld Latijns-Amerika na, zullen de luchtvaarttarieven daardoor gelijk blijven of zelfs dalen.

Overnachtingen: Europa wordt goedkoper, Latijns-Amerika duurder
De prijsverwachting voor de hoteltarieven wordt bijgesteld voor twee regio’s. Zo is de voorspelde prijsstijging van de Europese hoteltarieven naar beneden bijgesteld van 2-4% naar 1-3%, terwijl de hoteltarieven in Latijns-Amerika naar boven worden bijgesteld van 2-4% naar 3-5%. De stijging in Latijns-Amerika is een reactie op de toenemende tarieven in Argentinië en Chili.

Technologische ontwikkelingen creëren nieuwe trends
“Bedrijven zijn steeds meer bezig met kostenreductie, veiligheid, milieu, en de balans tussen werk en privé,” zegt Inge Stok, Director EMEA bij Advito. “Travel managers moeten de noodzaak van elke zakenreis dus goed afwegen. Virtuele samenwerking kan dan een goed alternatief zijn. De technologie is tegenwoordig veel beter en goedkoper dan voorheen.”

Betalingen
Ook op gebied van betalingen zijn er veel technologische ontwikkelingen. Virtuele betaaloplossingen zoals Virtual Credit Cards en Virtual Payment Automation zullen de nieuwe standaard worden voor zakenreizen. Betalingen worden daarmee veiliger, eenvoudiger en makkelijker te analyseren.

On-demand traveldiensten
“Ten slotte helpen on-demand travel services om op uitgaven te besparen,” voegt Stok toe. “Door de evolutie van smartphone apps beschikken reizigers over aanvullende diensten die vaak goedkoper zijn dan via traditionele aanbieders. Denk bijvoorbeeld aan de taxidiensten van Uber vergeleken met het bestellen van een taxi via het hotel waar je verblijft.”

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: