Hotels plaatsen valse reviews op Booking.com

11 juli 2016 | Thijs Jacobs

Het blijkt voor hotels een koud kunstje om e-mailadressen van klanten te gebruiken om een valse positieve review op Booking.com te plaatsen. Medewerkers van enkele hotels in Marokko blijken e-mailadressen van gasten te gebruiken om een psitieve review te plaatsen van hun eigen hotel. En dat terwijl de gast hoogst ontevreden was. Zo ook in het geval van de Australische Tania Wittensleger, die met haar partner vier dagen in Fes zou verblijven. 

Ze boekten drie nachten in het Palais El Yazid hotel, maar kortten hun verblijf in, toen bleek dat de kamer wemelde van de bedwantsen. Het personeel 'kon er niets aan doen' en een positieve review zou helemaal niet op zijn plaats zijn.

Een paar dagen later kreeg de toeriste een bedankmailtje van Booking.com, waarin stond dat ze een positieve review van het hotel had achtergelaten. De toeriste kon zich nog herinneren dat het personeel van het hotel een foto maakte van de e-mail van de bevestiging van de reservering van Booking.com. Daarop staat het identificatienummer en referentienummer. Hiermee kon het personeel de positieve review op Booking.com achterlaten. Een vreemde gang van zaken, maar helaas voor de hotellerie wel een praktijk die vaker schijnt voor te komen. Op Facebook meldt Wittensleger dat ze het walgelijk vindt dat zoiets kan gebeuren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: