Hotels plaatsen valse reviews op Booking.com

11 juli 2016 | Thijs Jacobs

Het blijkt voor hotels een koud kunstje om e-mailadressen van klanten te gebruiken om een valse positieve review op Booking.com te plaatsen. Medewerkers van enkele hotels in Marokko blijken e-mailadressen van gasten te gebruiken om een psitieve review te plaatsen van hun eigen hotel. En dat terwijl de gast hoogst ontevreden was. Zo ook in het geval van de Australische Tania Wittensleger, die met haar partner vier dagen in Fes zou verblijven. 

Ze boekten drie nachten in het Palais El Yazid hotel, maar kortten hun verblijf in, toen bleek dat de kamer wemelde van de bedwantsen. Het personeel 'kon er niets aan doen' en een positieve review zou helemaal niet op zijn plaats zijn.

Een paar dagen later kreeg de toeriste een bedankmailtje van Booking.com, waarin stond dat ze een positieve review van het hotel had achtergelaten. De toeriste kon zich nog herinneren dat het personeel van het hotel een foto maakte van de e-mail van de bevestiging van de reservering van Booking.com. Daarop staat het identificatienummer en referentienummer. Hiermee kon het personeel de positieve review op Booking.com achterlaten. Een vreemde gang van zaken, maar helaas voor de hotellerie wel een praktijk die vaker schijnt voor te komen. Op Facebook meldt Wittensleger dat ze het walgelijk vindt dat zoiets kan gebeuren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: