HotelSpecials.nl introduceert klantenservice via WhatsApp

1 augustus 2016 | Linda Groothuijse

Afgelopen april lanceerde BungalowSpecials het communicatiemiddel WhatsApp ter ondersteuning van de klantenservice. Omdat dit erg succesvol blijkt te zijn, heeft BookerZzz BV besloten dit nu ook voor HotelSpecials.nl te introduceren. Sinds juli kunnen klanten ook via dit middel contact opnemen met de klantenservice.

Met de lancering van WhatsApp wil HotelSpecials.nl het voor boekers nog makkelijker maken om in contact te komen met de klantenservice. Zo kunnen boekers voor, maar ook tijdens hun verblijf, ten allen tijden terecht met hun vragen. Voorlopig is deze vorm van communicatie mogelijk tijdens het maken van de boeking en hierna.  Ze kunnen bijvoorbeeld het verzoek doen hun bevestiging nogmaals te willen ontvangen of hun boeking te willen wijzigen. Ook kunnen vragen gesteld worden over de kamerfaciliteitenbij een al gemaakte boeking of over een betaling. Je kunt je chatgesprek via WhatsApp nu ook voortzetten op je desktop door de app van je telefoon te koppelen aan je desktop. 

Verhogen van de klanttevredenheid 

Sinds de lancering van WhatsApp bij HotelSpecials.nl zijn hier veel positieve reacties op gekomen. Gebruikers van de service geven aan dat vragen ‘zeer snel en goed worden opgepakt’ en dat het ‘een fijne service’ is. De meest voorkomende vragen betreffen het eerder afleveren van bagage bij het hotel, of de boeking goed is doorgekomen en wat de mogelijkheden zijn om aankomst- en vertrek data te wijzigen. Net als BungalowSpecials mikt HotelSpecials met de invoering van WhatsApp op het verhogen van de klanttevredenheid.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: