HotelSpecials.nl introduceert klantenservice via WhatsApp

1 augustus 2016 | Linda Groothuijse

Afgelopen april lanceerde BungalowSpecials het communicatiemiddel WhatsApp ter ondersteuning van de klantenservice. Omdat dit erg succesvol blijkt te zijn, heeft BookerZzz BV besloten dit nu ook voor HotelSpecials.nl te introduceren. Sinds juli kunnen klanten ook via dit middel contact opnemen met de klantenservice.

Met de lancering van WhatsApp wil HotelSpecials.nl het voor boekers nog makkelijker maken om in contact te komen met de klantenservice. Zo kunnen boekers voor, maar ook tijdens hun verblijf, ten allen tijden terecht met hun vragen. Voorlopig is deze vorm van communicatie mogelijk tijdens het maken van de boeking en hierna.  Ze kunnen bijvoorbeeld het verzoek doen hun bevestiging nogmaals te willen ontvangen of hun boeking te willen wijzigen. Ook kunnen vragen gesteld worden over de kamerfaciliteitenbij een al gemaakte boeking of over een betaling. Je kunt je chatgesprek via WhatsApp nu ook voortzetten op je desktop door de app van je telefoon te koppelen aan je desktop. 

Verhogen van de klanttevredenheid 

Sinds de lancering van WhatsApp bij HotelSpecials.nl zijn hier veel positieve reacties op gekomen. Gebruikers van de service geven aan dat vragen ‘zeer snel en goed worden opgepakt’ en dat het ‘een fijne service’ is. De meest voorkomende vragen betreffen het eerder afleveren van bagage bij het hotel, of de boeking goed is doorgekomen en wat de mogelijkheden zijn om aankomst- en vertrek data te wijzigen. Net als BungalowSpecials mikt HotelSpecials met de invoering van WhatsApp op het verhogen van de klanttevredenheid.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: