ibis-medewerkers brouwen samen tweede hoppig ibis-bier

15 januari 2019 | Thijs Jacobs

Blond, sterk (6,8%) en met een bittere afdronk: sinds eind november kunnen gasten met volle teugen genieten van dit nieuwe ibis bier in alle ibis hotels in de Benelux. Verzonnen, gebrouwen en ontworpen door de medewerkers, is dezelekkernij met toetsen van koriander en jenever een vervolg op het eerste smaakvolle brouwsel van vorig jaar. Dit gerstenat met kleurrijk logo onderstreept dat verblijven bij ibis meer dan een overnachting inhoudt – hotels zijn een plek om gezellig samen te zijn en dan mag een ‘signature drink’ niet ontbreken. 

Tweede versie

Nadat het eerste ibis bier in 2017 met gejuich werd onthaald door zowel medewerkers als gasten, creëerden ibis collega’s in samenwerking met een ambachtelijke Brusselse brouwer een tweede versie. Deze originele blonde godendrank heeft een nieuw design – een rood uilskuiken dat iets te diep in het glas heeft gekeken – en een kersvers recept. Dat komt voort uit een levendige beer tasting en dito debat van de ibis teams over de ideale smaak, mout en hopsoorten die ze voor ogen hadden. Het resultaat komt het best tot zijn recht op een kille winteravond, vergezeld van een plankje kaas en fijne vleeswaren.   

Uit een ander vaatje tappen

Bram Maes, General Manager ibis Brussels Centre Gare Midi en een van de initiatiefnemers: “Het succes van ons eerste bier vorig jaar bewijst dat we nu niet uit een ander vaatje moesten tappen. Integendeel: op termijn willen we onze gasten een waar arsenaal aan lokale, ambachtelijke bieren kunnen voorschotelen. Misschien zelfs met tips of voorkeuren van vaste gasten in het achterhoofd. Dat onze medewerkers initiatiefnemers zijn van dit bier is voor ons erg belangrijk. Het recept is een knap staaltje teamwerk en de tipsy vogel op het logo is het geesteskind van Herman, de Technical Manager van het ibis Antwerpen Centrum.”

Bierbrouwen is trouwens lang niet het enige concept dat ibis introduceerde om haar medewerkers nog meer te betrekken bij de dagelijkse operatie van het hotel. De ‘Mission 15’ geeft medewerkers zelf het mandaat om à la minute klachten op te lossen en met het ‘Heartist’ programma kunnen medewerkers zelf gasten op een creatieve en persoonlijke manier benaderen en verrassen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Advertorial
Travel Suit Collection by NCF

Na een succesvolle entree van de Corporate Identity Concept Collectie hebben wij met de introductie van de Corporate Travel Suit Collectie het programma-aanbod bij Nieuwenhuis Corporate Fashion aanzienlijk uitgebreid. Met behoud van uniek ontwikkelde pasvormen vanuit onze bestaande concepten kara...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: