ibis-medewerkers brouwen samen tweede hoppig ibis-bier

15 januari 2019 | Thijs Jacobs

Blond, sterk (6,8%) en met een bittere afdronk: sinds eind november kunnen gasten met volle teugen genieten van dit nieuwe ibis bier in alle ibis hotels in de Benelux. Verzonnen, gebrouwen en ontworpen door de medewerkers, is dezelekkernij met toetsen van koriander en jenever een vervolg op het eerste smaakvolle brouwsel van vorig jaar. Dit gerstenat met kleurrijk logo onderstreept dat verblijven bij ibis meer dan een overnachting inhoudt – hotels zijn een plek om gezellig samen te zijn en dan mag een ‘signature drink’ niet ontbreken. 

Tweede versie

Nadat het eerste ibis bier in 2017 met gejuich werd onthaald door zowel medewerkers als gasten, creëerden ibis collega’s in samenwerking met een ambachtelijke Brusselse brouwer een tweede versie. Deze originele blonde godendrank heeft een nieuw design – een rood uilskuiken dat iets te diep in het glas heeft gekeken – en een kersvers recept. Dat komt voort uit een levendige beer tasting en dito debat van de ibis teams over de ideale smaak, mout en hopsoorten die ze voor ogen hadden. Het resultaat komt het best tot zijn recht op een kille winteravond, vergezeld van een plankje kaas en fijne vleeswaren.   

Uit een ander vaatje tappen

Bram Maes, General Manager ibis Brussels Centre Gare Midi en een van de initiatiefnemers: “Het succes van ons eerste bier vorig jaar bewijst dat we nu niet uit een ander vaatje moesten tappen. Integendeel: op termijn willen we onze gasten een waar arsenaal aan lokale, ambachtelijke bieren kunnen voorschotelen. Misschien zelfs met tips of voorkeuren van vaste gasten in het achterhoofd. Dat onze medewerkers initiatiefnemers zijn van dit bier is voor ons erg belangrijk. Het recept is een knap staaltje teamwerk en de tipsy vogel op het logo is het geesteskind van Herman, de Technical Manager van het ibis Antwerpen Centrum.”

Bierbrouwen is trouwens lang niet het enige concept dat ibis introduceerde om haar medewerkers nog meer te betrekken bij de dagelijkse operatie van het hotel. De ‘Mission 15’ geeft medewerkers zelf het mandaat om à la minute klachten op te lossen en met het ‘Heartist’ programma kunnen medewerkers zelf gasten op een creatieve en persoonlijke manier benaderen en verrassen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Achtergronden
Jonge Honden: Mark Welbers kijkt vooruit met Banks Mansion Amsterdam

Op jonge leeftijd een hotelonderneming runnen, het is niet veel mensen gegeven. Ondernemen is vallen en opstaan, fouten maken en groeien. In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge hoteliers. Dit keer Mark Welbers (34) general manager van het Banks Mansion in Amsterdam. Een m ...

Jantiene Berg
Column Jantiene Berg: Een leven lang leren

Sinds ik zes maanden geleden het decor van de hotellerie verruild heb voor het podium van het mbo-onderwijs is ‘een leven lang leren’ mijn nieuwe mantra. In mijn vroegere rol als gastvrouw en eigenaresse van een urban boutique hotel wist ik exact welke beleving ik onze gasten mee wilde g ...

Achtergronden
Stelling van de maand april: de uitslag

De hele maand april stond de stelling van de maand op de website van Hospitality Management. De stelling luidde: 2022 wordt noguitdagender dan 2021. Daar was 69,9 procent het mee eens. 31,1 procent gaf aan het niet eens te zijn met de stelling De nieuwe stelling van de maand luidt: De overheid lo ...

Hotel Exploitatiemodellen uitgelegd

Rob van Ginneken (Breda University of applied sciences) verzorgde een update van zijn in 2018 door Hospitality Management gepubliceerde Whitepaper ‘Hotel Exploitatiemodellen’. De belangrijkste ontwikkeling sindsdien: niet alleen hotelconcepten, maar steeds vaker ook de achterliggende exp ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, Eindhoven

De Nederlandse hotel- en congresketen Postillion Hotels, ontwikkelaar Lingotto en initiatiefnemer The Mountains Corporation werken samen aan de realisatie van een Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, dat eind 2025 opent in Eindhoven. The Dutch Mountains wordt een prestigieus en duur ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: