ibis-medewerkers brouwen samen tweede hoppig ibis-bier

15 januari 2019 | Thijs Jacobs

Blond, sterk (6,8%) en met een bittere afdronk: sinds eind november kunnen gasten met volle teugen genieten van dit nieuwe ibis bier in alle ibis hotels in de Benelux. Verzonnen, gebrouwen en ontworpen door de medewerkers, is dezelekkernij met toetsen van koriander en jenever een vervolg op het eerste smaakvolle brouwsel van vorig jaar. Dit gerstenat met kleurrijk logo onderstreept dat verblijven bij ibis meer dan een overnachting inhoudt – hotels zijn een plek om gezellig samen te zijn en dan mag een ‘signature drink’ niet ontbreken. 

Tweede versie

Nadat het eerste ibis bier in 2017 met gejuich werd onthaald door zowel medewerkers als gasten, creëerden ibis collega’s in samenwerking met een ambachtelijke Brusselse brouwer een tweede versie. Deze originele blonde godendrank heeft een nieuw design – een rood uilskuiken dat iets te diep in het glas heeft gekeken – en een kersvers recept. Dat komt voort uit een levendige beer tasting en dito debat van de ibis teams over de ideale smaak, mout en hopsoorten die ze voor ogen hadden. Het resultaat komt het best tot zijn recht op een kille winteravond, vergezeld van een plankje kaas en fijne vleeswaren.   

Uit een ander vaatje tappen

Bram Maes, General Manager ibis Brussels Centre Gare Midi en een van de initiatiefnemers: “Het succes van ons eerste bier vorig jaar bewijst dat we nu niet uit een ander vaatje moesten tappen. Integendeel: op termijn willen we onze gasten een waar arsenaal aan lokale, ambachtelijke bieren kunnen voorschotelen. Misschien zelfs met tips of voorkeuren van vaste gasten in het achterhoofd. Dat onze medewerkers initiatiefnemers zijn van dit bier is voor ons erg belangrijk. Het recept is een knap staaltje teamwerk en de tipsy vogel op het logo is het geesteskind van Herman, de Technical Manager van het ibis Antwerpen Centrum.”

Bierbrouwen is trouwens lang niet het enige concept dat ibis introduceerde om haar medewerkers nog meer te betrekken bij de dagelijkse operatie van het hotel. De ‘Mission 15’ geeft medewerkers zelf het mandaat om à la minute klachten op te lossen en met het ‘Heartist’ programma kunnen medewerkers zelf gasten op een creatieve en persoonlijke manier benaderen en verrassen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: