iPad meest gebruikt voor roomservice

12 december 2012
iPad meest gebruikt voor roomservice

Gasten die een iPad in hun hotel te leen hebben, gebruiken deze vooral voor het bestellen van eten en drinken op de kamer. Dat blijkt uit onderzoek naar hoe de tablet van Apple in hotels wordt ingezet.

*Hoteldiensten*
Het Amerikaanse bedrijf Intelity heeft bij 120 hotels in de VS iPad-systemen geïnstalleerd. Uit de analyse van het gebruik blijkt dat de top-3 volledig uit hoteldiensten bestaat. In verreweg de meeste gevallen (41 procent) wordt de tablet gebruikt voor roomservicebestellingen. Het aanvragen en instellen van wake-up calls komt op plaats twee met 21 procent. De vraag om housekeeping op de hotelkamer is de derde meest gevraagde dienst met 7 procent.

*Informatie opzoeken*
Wanneer men geen hoteldiensten oproept, dan gebruikt men de iPad van het hotel voor surfen op het web (afhankelijk van prijs), lezen van berichten (privé en tussen de receptie en gast) en informatie opzoeken over het hotel.

~Frank Lindner~

Overig nieuws