Katrina-evacués krijgen hotelkosten vergoed

8 september 2005 |

Duizenden slachtoffers van orkaan Katrina die hun toevlucht hebben gezocht in hotels in de regio, raken langzaam door hun geld heen. Een hulpprogramma van de overheid koopt hun misschien wat tijd. Het Amerikaanse rode kruis en het Federal Emergency Management Agency hebben namelijk aangeboden hotels en orkaanslachtoffers een verblijf tot twee weken in het rampgebied te vergoeden. De slachtoffers moeten simpelweg kunnen aantonen dat ze in een van de door de orkaan vernietigde postcodegebieden wonen. Doet hun hotel mee aan het overheidshulpprogramma, dan gaat de rekening direct die kant op. In andere gevallen kunnen de evacués de kosten achteraf verhalen. Het programma werd zo'n week geleden gelanceerd, om te voorkomen dat de andere opvangfaciliteiten te vol raken. Inmiddels zijn er al circa 57.000 mensen geholpen. In eerste instantie zijn er geen beperkingen gesteld aan de prijzen die de hotels in rekening brengen. Wel is de hoteliers op het hart gedrukt de laagst mogelijke kamerprijs te rekenen. De meeste hotels in de regio verlaagden eerder overigens hun kamerprijzen al op eigen initiatief.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: