Landgoed Het Roode Koper opent The Poolhouse

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

Op het ruim 100 jaar oude landgoed Het Roode Koper is nu ‘The Poolhouse’ geopend. Zowel hotelgasten als daggasten kunnen hier mondain genieten bij het bijzondere buitenzwembad met bar en loungeterras. Ook is hier een tweede restaurant, met een zelfstandig keukenteam onder leiding van chef-kok Dennis van den Beld.

“Hier komen ontspanning en culinaire verwennerij samen”, aldus Yolanda en Jon-Ivar Sörensen, derde generatie eigenaren van het familiebedrijf. “De prachtige ligging tussen de bossen, het aanbod van mooie gerechten en lekkere cocktails, en de kleinschalige, ruime opzet rondom het zwembad ademt internationale allure uit, maar is bereikbaar voor iedereen.”
Naast het nieuwe Poolhouse bevinden zich op het landgoed verschillende monumentale gebouwen met in totaal 32 hotelkamers, diverse tuinen, een tennisbaan, een manege en een privévilla met weids uitzicht op het bos. Het Roode Koper is gelegen in de bosrijke omgeving van Ermelo, midden op de Veluwe.

Mensen uit de wijde omtrek

Niet alleen de gasten van Het Roode Koper kunnen genieten van The Poolhouse; het familiehotel wil ook graag een alternatief bieden voor mensen uit de wijde omgeving, die op zoek zijn naar een dagje ontspanning aan het water. “Voor wie in de regio groot Utrecht woont is het strand al snel een uurtje rijden, met alle drukte en kosten van dien”, zegt Jon-Ivar Sörensen. “Rond het zwembad is volop rust en ruimte, en die is bereikbaar zonder de gebruikelijke files en parkeerperikelen.” Om die rust en ruimte te kunnen garanderen is vooraf reserveren verplicht en geldt: vol is vol. Overigens worden in The Poolhouse ook ’s winters romantische buitendiners georganiseerd en is de plek bij uitstek geschikt voor gedenkwaardige feesten, zoals huwelijksvoltrekkingen of jubilea.

Architectuur

The Poolhouse is onder architectuur gebouwd. “Wij vonden de landschappelijke inpassing van The Poolhouse in het beekdal van het Leuvenumse bos erg belangrijk”, zegt Yolanda Sörensen. “Samen met een landschapsontwerper, tuinarchitect en gebouwenontwerper zijn we erin geslaagd om de indruk te wekken dat het zwembad, de bar, het loungeterras en het restaurant bij wijze van spreken zijn opgenomen in de landschappelijke omgeving.” Bijzondere toepassingen van eiken, beton, glas en rvs hebben geleid tot een on-Hollandse setting. Uitsluitend hoogwaardige materialen zijn gebruikt zoals Oregon Pine hout en Italiaanse travertin vloerstenen. De keuken in het restaurant is uitgerust met apparatuur van Sub-Zero Wolf Nederland, terwijl de meubelen en verlichting afkomstig zijn van Royal Botania.  

Kwaliteitshotels

Sinds Het Roode Koper lid is van ‘Relais & Chateaux’, een vereniging van meer dan 500 kwaliteitshotels wereldwijd, is het aantal buitenlandse gasten dat aangetrokken wordt door het hoge serviceniveau en de spreekwoordelijke gastvrijheid, fors gestegen. Ook de reputatie van de chef-kok met Michelinster, Dennis van den Beld, trekt veel gasten. “Het Roode Koper biedt een totaalbeleving”, zegt Yolanda Sörensen. “Onze gasten vinden op ons landgoed alle ingrediënten om een paar dagen zorgeloos te vertoeven, het hele jaar door.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: