LG verovert hotelbranche in rap tempo

7 juli 2015 |
LG verovert hotelbranche in rap tempo<

Zowel prestigieuze als nieuwe hotels kiezen massaal voor LG. Het wereldmerk levert klimaatsystemen en hotel-tv van uitstekende kwaliteit en met topdesign. Gasten krijgen gebruiksvriendelijke, mooi ogende en hightech apparatuur op hun kamers. Hoteliers bieden hun gasten comfort door een perfect binnenklimaat mogelijk te maken, en besparen met LG duizenden euro’s per jaar op hun energierekening.

Uitstekende referenties
Manoir Hotel InterScaldes in Kruiningen, waar Patron-Cuisinier Jannis Brevet fijnproevers vanuit de hele wereld ontvangt in zijn restaurant en deze luxueuze overnachtingen biedt in een schitterende omgeving, koos voor hotel-tv en klimaatsystemen van LG. Ook het eerste hotel van touroperator Corendon, het Vitalityhotel in Amsterdam, is uitgerust met deze televisiesystemen. Gasten kunnen gebruik maken van on-demand tv en zien ook de menu’s, informatie over de hotelfaciliteiten en de omgeving of doen een bestelling bij de roomservice. Zomaar wat voorbeelden van hoteliers die voor LG kozen.
The Roosevelt
Genieten van Hotel The Roosevelt in Middelburg begint eigenlijk al als je aankomt. Het robuuste monumentale pand uit de jaren ’50 is een lust voor het oog. Binnen is het al niet veel anders. Dit unieke Boutique-hotel telt 28 kamers, allemaal anders, allemaal met veel zorg ingericht, allemaal even stijlvol. De hoteliers hebben het pand, ooit gebouwd als kantoor van het Waterschap, in minder dan een half jaar tijd omgetoverd tot een ‘belevinghotel’. Aan alles is evenveel zorg besteed: van het beddengoed en het servies, tot aan de gebruikte materialen en accessoires.



Unieke details
The Roosevelt zetelt in een gemeentelijk monument. Veel van de oorspronkelijke unieke details, zoals de natuurstenen vloer en de gewelfde plafonds, zijn bewaard gebleven. Maar om van een kantoor een hotel te maken, moest er wel een goed doordacht plan worden gemaakt. Hoe anders richt je 28 badkamers in, 28 slaapkamers, een hotelbar en een restaurant? Ook over de uitvoering ervan is zorgvuldig overleg geweest. Details moesten bewaard blijven, standaard-kamers zijn er niet omdat iedere ruimte anders is. Sommige kamers zijn hoog, waardoor gewerkt is met vides: boven is een slaapgedeelte, beneden de leefruimte en de badkamer.



Geen standaard airco
Omdat de eigenaren alles tot in detail hebben laten uitvoeren en hun gasten een zo aangenaam mogelijk verblijf willen aanbieden, moest in de kamers met hoge plafonds een airco komen. Warmte trekt omhoog, en op de vides staan de bedden. Juist omdat zoveel aandacht is besteed aan de aankleding van de hotelkamers, was een standaard airco niet aan de orde. Hotel The Roosevelt koos voor designairco’s van LG. Deze units zorgen voor een comfortabel binnenklimaat en verfraaien bovendien de ruimtes door het mooie design.

Weggewerkt in de ruimte
LG leverde zogeheten Picture-change units. Deze zijn netjes geïnstalleerd en mooi weggewerkt in de ruimte.
Op de airco’s wisselen kunstwerken van Gustav Klimt elkaar af. Desgewenst kan Hotel The Roosevelt zelf afbeeldingen tonen op de airco’s van bijvoorbeeld de menukaart, bezienswaardigheden in de buurt of het hotel-logo.

Naast dit alles zijn de LG-airco’s energiebesparend waardoor de energierekening een stuk lager is dan als er een conventioneel systeem zou zijn gebruikt. Meer dan een win-win project dus!

Corendon Hotel gaat ook voor LG
Amsterdam is de eerste wereldstad die is verrijkt met een Corendon hotel. De touroperator heeft de jarenlange ervaring met en in de reisbranche gebruikt om een top-hotel neer te zetten in een van de meest bezochte steden ter wereld. Na Amsterdam, volgen ook in Barcelona, Londen en Istanbul hotels om de zakelijke en leisure markt te bedienen. Ook wordt achter de schermen al volop gewerkt aan de ontwikkeling van resorts in landen als Portugal, Spanje, Griekenland en Turkije.



Uitstekende tv's
Comfort, design en gemak staan bij Corendon voorop. Om ervoor te zorgen dat het de gasten die in het Vitalityhotel in Amsterdam verblijven aan niets ontbreekt, zijn heerlijke bedden aangeschaft, is er een goed uitgeruste gym, kunnen gasten ontspannen in een traditionele hamam en in het zwembad of uitgebreid dineren in het restaurant met een mediterraan kwaliteitsmenu. Het comfort voor de gasten staat voorop. Een hotel tv draagt daar voor een belangrijk deel aan bij. Daarom koos Corendon voor de speciale LG IP hotel tv met een uitstekende beeld- en geluidkwaliteit.

Ultieme oplossing
LG leverde aan Corendon de ultieme oplossing: de LG-IP tv. Naast ‘on-demand’ televisie en de gebruikelijke kanalen, kan via de tv ook het menu van het restaurant worden bekeken. Gasten kunnen gebruik maken van de wake-up service, roomservice bestellen of informatie vinden over het hotel of de wellness-faciliteiten. Corendon koos voor LG vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, het geweldige design en de duurzaamheid van het product. Alle 260 kamers en de boardrooms zijn uitgerust met de hightech LG IP tv’s, geheel passend in de luxueuze sfeer van het Corendon Vitality-hotel.



Centrale server
Het Corendon hotel heeft 260 kamers. De LG-televisies zijn aangesloten op een server die de tv’s centraal bedient. Daardoor kunnen alle televisies centraal worden ingesteld en zijn ze geheel geïnstalleerd in de kamers geplaatst. Het LG IP systeem is zó ontworpen, dat het klaar is voor de smart-toepassingen van de toekomst. Daarmee niet alleen voor de gasten de beste oplossing, maar zeker ook voor de hotelier.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: