Louvre Hotels Group opent opleidingshotel

11 januari 2021 | Redactie

Louvre Hotels Group, bekend van onder andere Golden Tulip Hotels en Campanile, opent een opleidingshotel midden op de grootste versmarkt ter wereld: de Rungis International Market ten zuiden van Parijs. Als partner van de Rungis Academy biedt Campanile Rungis-Orly de faciliteiten voor uiteenlopende F&B trainingen.  Hiermee biedt het hotel met 84 kamers onderdak aan de gloednieuwe Corporate Food University genaamd: Chaud Devant!      
Naast het openen van een hotel in de karakteristieke Rungis-setting, heeft Louvre Hotels Group een primeur te pakken met de lancering van de opleiding Chaud Devant! Deze gloednieuwe Food University is een integraal onderdeel van de reeds bestaande Rungis Academie, een gespecialiseerd opleidingscentrum voor professionals uit de horeca. De inspirerende ligging midden in het beroemde Rungis maakt Chaud Devant! een bijzondere trainingslocatie met specifieke aandacht voor duurzaamheid, milieu en lokale distributiekanalen. Naast in-house trainingen kan men de ruimtes boeken voor zakelijke events, zoals thematische workshops of kook lessen of master classes.

Chaud Devant! Is ondanks de internationale pandemie toch al in de voorbereidende fase. Zo zijn er gedurende de lockdown verschillende interne gastheerschap- en bartender-trainingen gegeven aan de teams; soms persoonlijk, soms via e-learning. Innovatieve leermethoden worden zelfs met virtual reality technieken uitgevoerd.

Een unieke ruimte die is ontworpen om te inspireren en te onderwijzen           

Chaud Devant! is ontworpen in samenwerking met het Londense ontwerpbureau Blue Plate, een speciale Food & Beverage-ontwerpstudio van Wilson Associates.
"Sinds de oprichting meer dan 40 jaar geleden, is Louvre Hotels Group nooit gestopt met het ontwikkelen en koesteren van haar liefde voor alles wat met food & beverage te maken heeft. De locatie van dit nieuwe Campanile hotel en de nieuwe Food University is het tastbare bewijs van onze passie voor gastronomie, gastvrijheid en kennisoverdracht. Het is een grote eer voor onze groep om de eerste hotelspeler te zijn die met een dergelijke karakteristieke plek wordt geassocieerd”, aldus Pierre Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels Group

Campanile Rungis-Orly

Het allereerste hotel dat zich op 's werelds grootste markt voor versproducten bevindt. Het hotel is ideaal gelegen om zo gauw het mogelijk is professionals en toeristen te verwelkomen in het hart van de Rungis-markt, waar elk jaar 1.7 miljoen ton voedingsproducten worden verhandeld voor meer dan 18 miljoen consumenten. Het hotel telt 84 moderne kamers, waaronder 5 familiesuites, volledig uitgerust met alle comfort dat nodig is voor een aangenaam en ontspannen verblijf.

Over Louvre Hotels Group        

Louvre Hotels Group is een van de grootste spelers in de wereldwijde hospitality branche, met een portofolio dat bestaat uit meer dan 1,600 hotels in 54 landen. Het ruime portofolio varieert van 1 tot 5 sterren hotels, met Louvre Hotels Group’s historische merken (Royal Tulip, Golden Tulip, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Kyriad, Kyriad Direct en Première Classe), de 5 merken van de Sarovar network in India, de Franse Hôtels & Préférence, het merk Tempting Places en het Chinese merk  Metropolo. De groep heeft daarnaast ook nog een distributieovereenkomst met Barrière Group. Louvre Hotels Group is een dochtermaatschappij van Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., de 2de  hospitality groep in de wereld.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Hotel & Recht
Huurrecht en onvoorziene omstandigheden; 3 uitspraken

Na de eerste lockdown en reeks van daaropvolgende procedures tussen huurders en verhuurders, bespraken wij in ons artikel van augustus 2020 een kort geding vonnis van de rechtbank Amsterdam. Kortgezegd oordeelde de rechter daarin voorlopig – en grotendeels in lijn met de overige uitspraken to ...

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: