Mariott International opent 7000ste hotel in Hong Kong

18 april 2019 | Yonne van Geene

Marriott International vierde onlangs de opening van zijn zevenduizendste hotel – het St. Regis Hong Kong. Dit schitterende, 27 verdiepingen tellende luxe hotel met butlerservice en meerdere restaurants staat symbool voor Marriotts wereldwijde expansiestrategie met een buitensporige focus op het hogere accommodatiesegment, alsmede op snelgroeiende internationale markten zoals Hong Kong. Het eerste hotel van het bedrijf, het Twin Bridges Marriott, werd in 1957 geopend en was een motel van vier verdiepingen in Arlington, Virginia, Verenigde staten. 

“Het is spannend om ons 7.000e hotel te openen, een ongelooflijke mijlpaal voor een bedrijf dat ooit begon als een rootbeer-kraam met negen krukken in 1927 en dat pas vele tientallen jaren later zijn eerste hotel opende,” zei Arne Sorenson, President en Chief Executive Officer van Marriott International. “Ik kan geen passender hotel bedenken dat die eer te beurt mag vallen dan het St. Regis Hong Kong, dat de voordelen van onze fusie met Starwood, het belang van luxe en de enorme mogelijkheden in Azië benadrukt.”

Vandaag de dag groeit het portfolio van Marriott met een toenemend aantal merkhotels uit de nalatenschap van Starwood, met merknamen als St. Regis, Luxury Collection en W.

Nieuw luxehotel

“Ons nieuwste luxehotel – het St. Regis Hong Kong – is een eerbetoon aan onze vastomlijnde wereldwijde groeistrategie,” zei Tony Capuano, Executive Vice President en Global Chief Development Officer van Marriott. “Door onze toonaangevende luxemerken, inclusief de hotels uit de Starwood-fusie, goed op elkaar af te stemmen, door onze sterke relaties met eigenaren van meerdere units en door onze kennis in het identificeren van strategische mogelijkheden in wereldwijde toegangsmarkten zoals Hong Kong, hebben we een goede uitgangspositie om onze wereldwijde aanwezigheid de komende drie jaar met 25 procent uit te breiden.”

De mijlpaal volgt op de aankondiging van Marriott in maart dat ze verwachten meer dan 1.700 hotels toe te voegen tegen het eind van 2021, inclusief circa 320 hotels in de Azië-Pacific-regio. Volgens de STR-gegevens beschikte Marriott met zijn open hotels en ondertekende toekomstige projecten eind 2018 over een gecombineerd totaalaantal van 1,69 miljoen kamers. Een totaal dat 36 procent hoger lag dan dat van de eerstvolgende concurrent.

Arbeidsmogelijkheden

Marriott schat in dat deze 1.700 hotels, die gepland staan om te openen voor het einde van 2021, wereldwijd tot 150.000 banen zouden kunnen opleveren. Alleen al in Azië-Pacific kunnen de uitbreidingen van het bedrijf in de regio over dezelfde tijdsperiode tot 56.000 banen opleveren.

“Omdat we een verwacht aantal van 1.700 hotels aan ons systeem willen toevoegen, is het voor de voortgang van ons succes nog nooit zo belangrijk geweest om getalenteerd personeel te werven en te behouden,” zei dr. David Rodriguez, Chief Global Human Resources Officer van Marriott International. “Nu onze voetafdruk wereldwijd groeit, krijgen medewerkers van onze hotels – van barmedewerkers tot huishoudelijk personeel – steeds meer kansen en mogelijkheden om door te groeien bij Marriott International en zijn franchise-bedrijven. Al meer dan 90 jaar richten we ons op het opzetten van een bedrijf dat zijn mensen centraal stelt en deze waarde blijft voorop staan, terwijl onze wereldwijde groei voortduurt.”

Marriott International is er trots op een uitnodigend en solidair bedrijf te zijn om bij te werken. Meer dan 730.000 mensen in 130 landen en regio's dragen een Marriott-naamkaartje. Het bedrijf heeft al vele wereldwijde onderscheidingen ontvangen voor zijn werkomgeving, inclusief een vermelding in de Fortune-lijst van 'Best Places to Work' voor een recordaantal van 22 opeenvolgende jaren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: