MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

21 februari 2020 | Thijs Jacobs

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel.

De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatieconcept: de combinatie van service en comfort van een internationaal budget hotel met de uitzonderlijke faciliteiten van een hostel. Maar ieder hotel van de groep ziet zichzelf ook als een hyperlokale insider, wat de culturele uitwisseling van de buurt en gemeenschap bevorderd, en daarmee de authentieke levensstijl van de hotelbestemming tastbaar maakt. MEININGER onderstreept deze claim nogmaals met de geleidelijke introductie van de 'Local Event Displays' (LED). 

Analoge borden informeren gasten dagelijks over de beste lokale evenementen

Tegenover de digitalisatie, die meer en meer het dagelijkse leven binnendringt, staat de her uitvinding van het klassieke, analoge bord verborgen achter de 'Local Event Displays'. Vanaf nu zal het MEININGER personeel deze borden gebruiken om persoonlijke en speciaal geselecteerde inspiratie en aanbevelingen voor lokale evenementen aan klanten te presenteren. Of het nu gaat om optredens van artiesten uit de lokale scene, festivals, tentoonstellingen of bijvoorbeeld een rommelmarkt. Het doel van de wekelijks bijgewerkte LED’s is om de MEININGER gasten kennis te laten maken met het unieke karakter en de authentieke beleving van het stadsleven, weg van de veel betreden paden.

Pieter Bas van Litsenburg, Regional Manager Denmark, Netherlands & Belgium van MEININGER Hotels zegt: “Ons personeel is voortdurend in nauw contact met onze gasten, om ze te informeren en om ze persoonlijke insider tips te geven over hoe en waar ons bruisende en levendige Amsterdam op de meest ‘echte’ manier ontdekt kan worden. Eén trend komt daarbij naar voren: vandaag meer dan ooit, hebben onze gasten zin in hyper lokale ervaringen ver weg van de zgn. mainstream activiteiten. Dat betekent natuurlijk niet dat onze grootste stedelijke attracties als het Rijksmuseum, Heineken Experience, Anne Frank Huis en bijvoorbeeld de grachtengordel aan belang verliezen. Maar reizigers hebben meer en meer zin om zich gedurende hun verblijf echt onder te dompelen in de levensstijl van de stad en daarmee ook een echte ervaringen op te doen. Wij spelen daarop ook in met deze nieuwe informatiebron. Op onze 'Local Event Display' in de lobby, zal ons personeel vanaf nu persoonlijk gekozen lokale, en soms zelfs hyper lokale events en inspiratie aanprijzen bij onze gasten.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: