NBTC verstevigt positie in China

29 oktober 2015
NBTC verstevigt positie in China

NBTC Holland Marketing heeft vandaag een strategische samenwerking getekend met Alibaba, de holding van de Chinese online
reiswinkel Alitrip. Doel van de samenwerking is om de bestemming ‘Holland’ meer bekendheid te geven op Alitrip en om toeristen en zakelijke bezoekers uit China te stimuleren een bezoek aan Nederland te brengen.

*Chinese reizigers*
Andrew van der Feltz, directeur business development & operations NBTC: "We zijn verheugd om ‘Holland’ als eerste Europese bestemming met een strategische samenwerking te introduceren op Alitrip, een van China’s grootste digitale reisplatforms. We zien dit als een unieke kans om, door gebruik te maken van elkaars sterke merknaam, miljoenen Chinezen te bereiken die steeds meer online reisinspiratie zoeken en individueel hun reis boeken. Op de website zetten we, samen met onze partners, Holland in de etalage bij de reislustige Chinees. Zo verstevigen we onze positie in China en dragen we bij aan onze Holland branding- en marketingstrategie om bezoekers te verleiden ook andere, minder bekende, delen van ons land te bezoeken."

*Belangrijke groeimarkt*
China staat met zo’n 250.000 toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland op de negende plek van grootste herkomstlanden. De absolute aantallen zijn nog bescheiden, maar door de groeipercentages is het een interessante groeimarkt. Chinezen zijn ook ‘big spenders’. Ze besteden bovengemiddeld veel aan hun bezoek in Nederland; ruim 1.250 euro per persoon per verblijf, tegenover een gemiddelde besteding van zo’n 720 euro. De komende tien jaar groeit het aantal Chinese bezoekers naar verwachting naar ruim 800.000, meer dan een verdrievoudiging in vergelijking met 2014. China staat dan in de top vijf van belangrijkste herkomstlanden.

~Mirte Bouman~

Overig nieuws