Nederlander boekte volop voor de zomervakantie

24 juni 2020 | redactie

Online aanbieder van vakantiereizen dé VakantieDiscounter meldt een forse toename in boekingen sinds de persconferentie van 3 juni over de versoepelde reisadviezen. Opvallend daarbij is dat 57% van de boekingen een vertrekdatum in de zomervakantie betreft. Maar liefst 75% hiervan vertrekt met het vliegtuig.

Het is opvallend dat maar liefst 57% van de boekingen een vertrekdatum in de zomervakantie betreft en 23% zelfs nog hiervoor. 11% van de vakantiegangers gaat tussen de zomervakantie en de herfstvakantie op pad. “Na drie maanden van lockdown merken we dat men graag weg wil, een andere omgeving zien”, aldus Laura Vlaanderen, woordvoerster van dé VakantieDiscounter.

Waar gaan we heen?

“Normaliter zijn in de zomer Spanje, Griekenland en Turkije de drie topbestemmingen. We zijn bij de recente boekingen wel een ander gedrag”, aldus Vlaanderen. Spanje is koploper met 32%, daarna volgt Griekenland met een aandeel van 14%. Opvallende derde is Nederland met 13%. Daarmee wint het van Portugal (11%), Italië (7%) en Turkije (6%).

Is er dan helemaal geen angst of twijfel?

Nee, ook die is er logischerwijs. Vlaanderen zegt: “Door de uitspraak van minister-president Rutte tijdens de persconferenties zijn er veel vragen over repatriëring. Vakantiegangers zijn bang niet meer terug te komen wanneer er een nieuwe golf komt en landen opnieuw op slot gaan. Die angst kunnen we snel wegnemen; reisorganisaties van pakketreizen hebben de plicht om jou bijstand te bieden bij repatriëring.”

Vakantiegangers hebben daarnaast vragen over de situatie ter plaatse. ‘Moet ik met een mondkapje op het strand liggen?’ en ‘Kan ik er wel uit eten?’, zijn veelgestelde vragen. Dé VakantieDiscounter zocht dit uit voor haar vakantiegangers: “We hebben op onze website de coronamaatregelen van onze populaire vakantiebestemmingen op een rij gezet. En de meeste landen zijn qua maatregelen gelijk of soepeler dan in Nederland. Met een mondkapje op het strand hoeft echt niet en je kan gewoon – en in alle rust door social distancing – uit eten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Horeca naar de stembus deel één: VVD

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: