Nederlander Europees Hotelier van het jaar

10 november 2014 |
Nederlander Europees Hotelier van het jaar<

Op 7 november 2014 werden in Londen de European Hospitality Awards 2014 uitgereikt. De Amsterdamse hotelier Eric Toren, eigenaar
van The Toren Hotel Groep, heeft als eerste Nederlander ooit de award voor Europees Hotelier van het jaar in ontvangst mogen nemen.

Concurrentie
Voor de meest prestigieuze individuele award in de hotellerie waren gerenommeerde hoteliers genomineerd. Onder meer Didier Le Chavez van Le Bristol, het beste hotel van Parijs, en ChrisOne Hodder van het luxe The Stafford Hotel in London, maakten kans op de gewilde prijs. In de voorgaande jaren werd de award telkens uitgereikt aan een hotelier van een luxe 5 sterren grand hotel, maar bij deze editie liep het even anders. De ongekende prestaties van de Amsterdamse 3- en 4-sterren boutique hotels van Eric Toren werden als beste gewaardeerd, waardoor hij als eerste Nederlander ooit de award voor Europees Hotelier van het jaar in ontvangst mocht nemen.

Trots
“Ik ben zo trots op het winnen van deze award. Samen met mijn vrouw Petra en hele team van The Toren Hotel Groep werken we elke dag keihard om iedere gast een memorabel verblijf te kunnen geven. Deze prijs bevestigt dat we iets unieks hebben neergezet, waar internationale belangstelling en waardering voor is.” - Eric Toren

4 sterren
Eric Toren staat vanaf 1991 aan het roer van hotel The Toren in Amsterdam en onder zijn leiding groeide The Toren uit van een 1 ster hotel tot een luxe prijswinnend 4-sterren hotel met suites op 5 sterren niveau. Begin dit jaar leverde het hotel al een uniek prestaOe door voor het derde jaar op rij de prestigieuze Tripadvisor Travelers’ Choice Award voor het beste Hotel van Nederland (2012, 2013, 2014) te ontvangen.

Bekendheid
Waar de meeste hotels tijdens de crisisjaren fors hebben bezuinigd, investeerde Eric Toren juist extra in het hotel en de service. De metamorfose van het hotel leidde tot lovende gastenbeoordelingen op alle reiswebsites en een overvolle prijzenkast met prestigieuze internationale awards. The Toren verscheen hierdoor op de radar van de internationale pers en het hotel kreeg een wereldwijde bekendheid.

Inmiddels komen hoteliers uit binnen – en buitenland over de vloer bij The Toren om een kijkje in de keuken te nemen bij het succesvolle hotel. Maar ook buiten de hotelbranche valt het succes van The Toren op. Zo wordt Eric Toren regelmaOg voor trainingen en lezingen uitgenodigd door grote organisaties die hun service niveau willen verbeteren.

Geen toevalstreffer
Het succes van hotel The Toren bleek geen gelukstreffer. Eric Toren opende een tweede hotel aan de Keizersgracht, Hotel Sebastian’s, en inmiddels staat z’n tweede hotel ook in alle lijsten van beste hotels van Amsterdam. Niet alleen worden beide hotels uitstekend beoordeeld door de gasten, ook in financieel opzicht steken de hotels er ver boven uit. Uit het jaarlijkse benchmark onderzoek van Horwath, bleek The Toren zelfs beter te presteren dan de meeste 5 sterren hotels in de hoofdstad. Beide hotels zijn gedurende het hele jaar bijna altijd vol tegen de hoogste prijzen. Maar de ambitie van Eric Toren is nog niet gestild:
“Het is mijn droom om ooit actief betrokken te zijn bij een opening van een hotel op 6 sterren niveau. Een hotel met ongee?venaarde luxe en service. Amsterdam is er in ieder geval klaar voor.” - Eric Toren

Soannende weken
Het zijn sowieso spannende weken voor The Toren en Hotel Sebastiaan’s. Naast de individuele prijs voor Eric Toren voor European Hotelier of the Year, dingen beide hotels zelf nog mee naar de internaOonale awards die traditiegetrouw aan het eind van het jaar worden uitgereikt aan de beste hotels.

European Hospitality Awards 2014
De European Hospitality Awards 2014 werden op 7 november 2014 Ojdens een feestelijke avond in de Hurlingham Club in Londen uitgereikt. Er werden in totaal 14 awards toegekend waaronder voor: Hotel opening of the year, Best Hotel Suite, Hotel Spa of the year en Green Hotel of the year.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: