Neem hier een kijkje in het vernieuwde Karel V

12 oktober 2016 | Jorien Slager

Na de afronding van diverse renovaties onthulde Grand Hotel Karel V gisteren een apart label voor zijn restaurants en events: Karel 5. Het markante en toegankelijke vijfsterrenhotel in het centrum van Utrecht legt hiermee de focus op de zeer uitgebreide culinaire mogelijkheden voor zakelijke en privé doeleinden; van lokaal tot internationaal. In alle dertien multifunctionele ruimtes van het complex kan men activiteiten boeken die worden verzorgd vanuit de bistro of het gastronomische restaurant. Hiermee legt Karel 5 de verbinding tussen alle mogelijke culinaire activiteiten uit twee keukens en alles wat een topevenementenlocatie kan bieden: gastro, bistro en events.

Vertrouwde klasse met vernieuwde elan

De nieuwe huisstijl van het restaurant en de bistro kent een strak design en een sterk logo met 70 herkenbare iconen. Men bleef bij het kiezen van de naam dicht bij zichzelf en veranderde slechts één letter. Hiermee wordt een brug geslagen van de historie die het gebouw meebrengt naar de moderne faciliteiten en gastronomische mogelijkheden. Toon Naber, hoteldirecteur: “Een gebouw met een historie die teruggaat naar de 14e eeuw moet je met respect behandelen. Een markant erfgoed ofwel heritage met een nieuwe fashionable outfit. Dus verantwoorde renovaties en een make-over van onze merkuitstraling’’.

‘’Wij omschrijven het zelf het liefst als vertrouwde klasse met vernieuwd elan. Gasten die ons kennen zien ons als benaderbaar en gastvrij. Anderzijds weten we dat zo’n statig pand in de stad ook een zekere drempel heeft. Daarom hebben we besloten de beide restaurants en alle mogelijkheden voor evenementen en groepsboekingen apart te positioneren.’’

Restyling restaurant, bistro & zalen

Het nieuwe Karel 5 heeft afgelopen zomer een flink aantal ruimtes binnen en buiten aangepast, verwisseld, verfrist en verfraaid. Brenda de Lange van Brenz interieur is verantwoordelijk voor het interieur. Meetingrooms zijn gerestyled en multifunctioneel gemaakt voor zowel zakelijke als feestelijke gelegenheden. De bistro kreeg een forse uitbreiding door de naastliggende zaal erbij te betrekken. De Bar Lounge verhuisde van de kelder naar boven. Ook het restaurant is vernieuwd en kreeg een terras in de Manschappentuin bij de fontein.

Toon Naber (directeur) licht toe: ‘’In 2014 zijn we begonnen met de renovatie van de hotelkamers en in ‘15 en ‘16 met vernieuwingen in restaurant, zalen, bistro, in de tuin en op de terrassen. Alle hotelkamers zijn voorzien van de nieuwste technologieën. Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”, begeleid door een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk. Bistro Karel 5 is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”.

Karel 5 kreeg een renovatie van de hardware, vindbaarheid en look & feel, maar niet van de software. ‘’Hiermee bedoelen we de mensen die wat ons betreft het verschil maken; zowel in gastvrijheid en kennis als in culinaire performance’’, aldus Naber.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: