Neem hier een kijkje in het vernieuwde Karel V

12 oktober 2016 | Jorien Slager

Na de afronding van diverse renovaties onthulde Grand Hotel Karel V gisteren een apart label voor zijn restaurants en events: Karel 5. Het markante en toegankelijke vijfsterrenhotel in het centrum van Utrecht legt hiermee de focus op de zeer uitgebreide culinaire mogelijkheden voor zakelijke en privé doeleinden; van lokaal tot internationaal. In alle dertien multifunctionele ruimtes van het complex kan men activiteiten boeken die worden verzorgd vanuit de bistro of het gastronomische restaurant. Hiermee legt Karel 5 de verbinding tussen alle mogelijke culinaire activiteiten uit twee keukens en alles wat een topevenementenlocatie kan bieden: gastro, bistro en events.

Vertrouwde klasse met vernieuwde elan

De nieuwe huisstijl van het restaurant en de bistro kent een strak design en een sterk logo met 70 herkenbare iconen. Men bleef bij het kiezen van de naam dicht bij zichzelf en veranderde slechts één letter. Hiermee wordt een brug geslagen van de historie die het gebouw meebrengt naar de moderne faciliteiten en gastronomische mogelijkheden. Toon Naber, hoteldirecteur: “Een gebouw met een historie die teruggaat naar de 14e eeuw moet je met respect behandelen. Een markant erfgoed ofwel heritage met een nieuwe fashionable outfit. Dus verantwoorde renovaties en een make-over van onze merkuitstraling’’.

‘’Wij omschrijven het zelf het liefst als vertrouwde klasse met vernieuwd elan. Gasten die ons kennen zien ons als benaderbaar en gastvrij. Anderzijds weten we dat zo’n statig pand in de stad ook een zekere drempel heeft. Daarom hebben we besloten de beide restaurants en alle mogelijkheden voor evenementen en groepsboekingen apart te positioneren.’’

Restyling restaurant, bistro & zalen

Het nieuwe Karel 5 heeft afgelopen zomer een flink aantal ruimtes binnen en buiten aangepast, verwisseld, verfrist en verfraaid. Brenda de Lange van Brenz interieur is verantwoordelijk voor het interieur. Meetingrooms zijn gerestyled en multifunctioneel gemaakt voor zowel zakelijke als feestelijke gelegenheden. De bistro kreeg een forse uitbreiding door de naastliggende zaal erbij te betrekken. De Bar Lounge verhuisde van de kelder naar boven. Ook het restaurant is vernieuwd en kreeg een terras in de Manschappentuin bij de fontein.

Toon Naber (directeur) licht toe: ‘’In 2014 zijn we begonnen met de renovatie van de hotelkamers en in ‘15 en ‘16 met vernieuwingen in restaurant, zalen, bistro, in de tuin en op de terrassen. Alle hotelkamers zijn voorzien van de nieuwste technologieën. Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”, begeleid door een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk. Bistro Karel 5 is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”.

Karel 5 kreeg een renovatie van de hardware, vindbaarheid en look & feel, maar niet van de software. ‘’Hiermee bedoelen we de mensen die wat ons betreft het verschil maken; zowel in gastvrijheid en kennis als in culinaire performance’’, aldus Naber.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: