Neem hier een kijkje in het vernieuwde Karel V

12 oktober 2016 | Jorien Slager

Na de afronding van diverse renovaties onthulde Grand Hotel Karel V gisteren een apart label voor zijn restaurants en events: Karel 5. Het markante en toegankelijke vijfsterrenhotel in het centrum van Utrecht legt hiermee de focus op de zeer uitgebreide culinaire mogelijkheden voor zakelijke en privé doeleinden; van lokaal tot internationaal. In alle dertien multifunctionele ruimtes van het complex kan men activiteiten boeken die worden verzorgd vanuit de bistro of het gastronomische restaurant. Hiermee legt Karel 5 de verbinding tussen alle mogelijke culinaire activiteiten uit twee keukens en alles wat een topevenementenlocatie kan bieden: gastro, bistro en events.

Vertrouwde klasse met vernieuwde elan

De nieuwe huisstijl van het restaurant en de bistro kent een strak design en een sterk logo met 70 herkenbare iconen. Men bleef bij het kiezen van de naam dicht bij zichzelf en veranderde slechts één letter. Hiermee wordt een brug geslagen van de historie die het gebouw meebrengt naar de moderne faciliteiten en gastronomische mogelijkheden. Toon Naber, hoteldirecteur: “Een gebouw met een historie die teruggaat naar de 14e eeuw moet je met respect behandelen. Een markant erfgoed ofwel heritage met een nieuwe fashionable outfit. Dus verantwoorde renovaties en een make-over van onze merkuitstraling’’.

‘’Wij omschrijven het zelf het liefst als vertrouwde klasse met vernieuwd elan. Gasten die ons kennen zien ons als benaderbaar en gastvrij. Anderzijds weten we dat zo’n statig pand in de stad ook een zekere drempel heeft. Daarom hebben we besloten de beide restaurants en alle mogelijkheden voor evenementen en groepsboekingen apart te positioneren.’’

Restyling restaurant, bistro & zalen

Het nieuwe Karel 5 heeft afgelopen zomer een flink aantal ruimtes binnen en buiten aangepast, verwisseld, verfrist en verfraaid. Brenda de Lange van Brenz interieur is verantwoordelijk voor het interieur. Meetingrooms zijn gerestyled en multifunctioneel gemaakt voor zowel zakelijke als feestelijke gelegenheden. De bistro kreeg een forse uitbreiding door de naastliggende zaal erbij te betrekken. De Bar Lounge verhuisde van de kelder naar boven. Ook het restaurant is vernieuwd en kreeg een terras in de Manschappentuin bij de fontein.

Toon Naber (directeur) licht toe: ‘’In 2014 zijn we begonnen met de renovatie van de hotelkamers en in ‘15 en ‘16 met vernieuwingen in restaurant, zalen, bistro, in de tuin en op de terrassen. Alle hotelkamers zijn voorzien van de nieuwste technologieën. Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”, begeleid door een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk. Bistro Karel 5 is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”.

Karel 5 kreeg een renovatie van de hardware, vindbaarheid en look & feel, maar niet van de software. ‘’Hiermee bedoelen we de mensen die wat ons betreft het verschil maken; zowel in gastvrijheid en kennis als in culinaire performance’’, aldus Naber.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Mensen
Radisson Blu Palace Hotel vraagt hotelgasten te gaan strandjutten

In de strandhoogseizoen maanden in Noordwijk aan Zee heeft het Radisson Blu Palace Hotel een actie bedacht om hotelgasten te vragen om te helpen bij het schoonhouden van het strand. Het hotel vraagt gasten, wanneer ze een strandwandeling gaan maken, om een papierentasje mee te nemen en onderweg a...

Opening
Hotel Beijer: het eerste boutique antique hotel

In het geweld van de openingen van nieuwe hotels van grote ketens die hun weg naar Utrecht hebben gevonden, is de opening van Hotel Beijers bijzonder te noemen. Door de combinatie van boutique met antique is Hotel Beijers uniek voor Utrecht en misschien zelfs wel voor heel Nederland. Bij Hotel Beije...

Personalia
Jolijn Zeeuwen nieuwe General Manager Hilton Rotterdam

Hilton Rotterdam heeft Jolijn Zeeuwen aangesteld als de nieuwe General Manager. Ze neemt de functie over van Karin van den Berg, die naar Duitsland verhuisde om de rol van Area General Manager West & Zuid Duitsland te vervullen. Jolijn studeerde aan de Hotelschool in Den Haag en begon haar Hilto...

Opening Hotelketens
Accor herpositioneert zich in Noord-Europa, 2000 kamers erbij

Accor’s groei in Noord-Europa wordt bevestigd met de aankondiging van 15 nieuwe contracten in de eerste helft van 2019; waarvan zeven in het Verenigd Koninkrijk, vijf in België, twee in Denemarken en één in Nederland. De nieuwe overeenkomsten voegen zo meer dan 2000 kamers a...

Wet- en regelgeving Longread
Outsourcing (deel 2): Juridische aandachtspunten bij uitbesteding

Uitbesteding (of outsourcing) heeft geen eenduidige definitie in de markt, maar je zou het in algemene termen kunnen omschrijven als een transactie waarbij een leverancier functies gaat vervullen die een bedrijf eerder intern vervulde. Met andere woorden, bij een uitbesteding belegt de uitbestedende...

Opening Hotelketens
Carlton Hotel Collection opent zijn twaalfde hotel in de Schotse hoofdstad

Carlton Hotel Collection heeft er een mooie aanwinst bij; Market Street hotel opende onlangs in het centrum van Edinburgh. Op deze Unesco World Heritage locatie, ‘the Old Town’ van Edinburgh, gaat het hotel op in de historische skyline van de stad en is de inspiratie van de omgeving voel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: