Neem hier een kijkje in het vernieuwde Karel V

12 oktober 2016 | Jorien Slager

Na de afronding van diverse renovaties onthulde Grand Hotel Karel V gisteren een apart label voor zijn restaurants en events: Karel 5. Het markante en toegankelijke vijfsterrenhotel in het centrum van Utrecht legt hiermee de focus op de zeer uitgebreide culinaire mogelijkheden voor zakelijke en privé doeleinden; van lokaal tot internationaal. In alle dertien multifunctionele ruimtes van het complex kan men activiteiten boeken die worden verzorgd vanuit de bistro of het gastronomische restaurant. Hiermee legt Karel 5 de verbinding tussen alle mogelijke culinaire activiteiten uit twee keukens en alles wat een topevenementenlocatie kan bieden: gastro, bistro en events.

Vertrouwde klasse met vernieuwde elan

De nieuwe huisstijl van het restaurant en de bistro kent een strak design en een sterk logo met 70 herkenbare iconen. Men bleef bij het kiezen van de naam dicht bij zichzelf en veranderde slechts één letter. Hiermee wordt een brug geslagen van de historie die het gebouw meebrengt naar de moderne faciliteiten en gastronomische mogelijkheden. Toon Naber, hoteldirecteur: “Een gebouw met een historie die teruggaat naar de 14e eeuw moet je met respect behandelen. Een markant erfgoed ofwel heritage met een nieuwe fashionable outfit. Dus verantwoorde renovaties en een make-over van onze merkuitstraling’’.

‘’Wij omschrijven het zelf het liefst als vertrouwde klasse met vernieuwd elan. Gasten die ons kennen zien ons als benaderbaar en gastvrij. Anderzijds weten we dat zo’n statig pand in de stad ook een zekere drempel heeft. Daarom hebben we besloten de beide restaurants en alle mogelijkheden voor evenementen en groepsboekingen apart te positioneren.’’

Restyling restaurant, bistro & zalen

Het nieuwe Karel 5 heeft afgelopen zomer een flink aantal ruimtes binnen en buiten aangepast, verwisseld, verfrist en verfraaid. Brenda de Lange van Brenz interieur is verantwoordelijk voor het interieur. Meetingrooms zijn gerestyled en multifunctioneel gemaakt voor zowel zakelijke als feestelijke gelegenheden. De bistro kreeg een forse uitbreiding door de naastliggende zaal erbij te betrekken. De Bar Lounge verhuisde van de kelder naar boven. Ook het restaurant is vernieuwd en kreeg een terras in de Manschappentuin bij de fontein.

Toon Naber (directeur) licht toe: ‘’In 2014 zijn we begonnen met de renovatie van de hotelkamers en in ‘15 en ‘16 met vernieuwingen in restaurant, zalen, bistro, in de tuin en op de terrassen. Alle hotelkamers zijn voorzien van de nieuwste technologieën. Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”, begeleid door een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk. Bistro Karel 5 is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”.

Karel 5 kreeg een renovatie van de hardware, vindbaarheid en look & feel, maar niet van de software. ‘’Hiermee bedoelen we de mensen die wat ons betreft het verschil maken; zowel in gastvrijheid en kennis als in culinaire performance’’, aldus Naber.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Longread
Etiquette-expert Anne-Marie van Leggelo over gastvrijheid in coronatijd

Als horecaondernemer verkoop je gastvrijheid, maar juist het bieden van gastvrijheid stelt de branche voor grote uitdagingen vanwege de regels met betrekking tot het coronavirus. Anne-Marie van Leggelo, etiquette- en imago-expert, ziet dat ook: “Er heerst verdeeldheid in het land over hoe erme...

Interview Longread
Las Hotellas: "Kwaliteit zal nu boven komen drijven"

Githa van Vilsteren Githa van Vilsteren is sinds 2011 directeur van Landgoed De Wilmersberg in het Twentse De Lutte. Ze werkte voor haar carrière als hotelier onder andere als Manager Relatiebeheer voor War Child.  ...

Interview Branded Content
“We kunnen linnen gegarandeerd virusvrij maken”

Ook in wasserijen wordt er volledig volgens de richtlijnen gewerkt. Niets wordt aan het toeval overgelaten om zodoende het linnen volledig coronavrij in uw hotel te krijgen. Kimman is Director Corporate Accounts bij Blycolin, en als geen ander op de hoogte van de hoge eisen die hotels stellen aan li...

Longread
Wat te doen als jouw locatie kampt met ruimtegebrek

Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden. Gevoed door experts en de overheid realiseren we ons inmiddels dat onze maatschappij (voorlopig althans) ingericht moet worden als een anderhalve...

Accor Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten....

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: