Neem hier een kijkje in het vernieuwde Karel V

12 oktober 2016 | Jorien Slager

Na de afronding van diverse renovaties onthulde Grand Hotel Karel V gisteren een apart label voor zijn restaurants en events: Karel 5. Het markante en toegankelijke vijfsterrenhotel in het centrum van Utrecht legt hiermee de focus op de zeer uitgebreide culinaire mogelijkheden voor zakelijke en privé doeleinden; van lokaal tot internationaal. In alle dertien multifunctionele ruimtes van het complex kan men activiteiten boeken die worden verzorgd vanuit de bistro of het gastronomische restaurant. Hiermee legt Karel 5 de verbinding tussen alle mogelijke culinaire activiteiten uit twee keukens en alles wat een topevenementenlocatie kan bieden: gastro, bistro en events.

Vertrouwde klasse met vernieuwde elan

De nieuwe huisstijl van het restaurant en de bistro kent een strak design en een sterk logo met 70 herkenbare iconen. Men bleef bij het kiezen van de naam dicht bij zichzelf en veranderde slechts één letter. Hiermee wordt een brug geslagen van de historie die het gebouw meebrengt naar de moderne faciliteiten en gastronomische mogelijkheden. Toon Naber, hoteldirecteur: “Een gebouw met een historie die teruggaat naar de 14e eeuw moet je met respect behandelen. Een markant erfgoed ofwel heritage met een nieuwe fashionable outfit. Dus verantwoorde renovaties en een make-over van onze merkuitstraling’’.

‘’Wij omschrijven het zelf het liefst als vertrouwde klasse met vernieuwd elan. Gasten die ons kennen zien ons als benaderbaar en gastvrij. Anderzijds weten we dat zo’n statig pand in de stad ook een zekere drempel heeft. Daarom hebben we besloten de beide restaurants en alle mogelijkheden voor evenementen en groepsboekingen apart te positioneren.’’

Restyling restaurant, bistro & zalen

Het nieuwe Karel 5 heeft afgelopen zomer een flink aantal ruimtes binnen en buiten aangepast, verwisseld, verfrist en verfraaid. Brenda de Lange van Brenz interieur is verantwoordelijk voor het interieur. Meetingrooms zijn gerestyled en multifunctioneel gemaakt voor zowel zakelijke als feestelijke gelegenheden. De bistro kreeg een forse uitbreiding door de naastliggende zaal erbij te betrekken. De Bar Lounge verhuisde van de kelder naar boven. Ook het restaurant is vernieuwd en kreeg een terras in de Manschappentuin bij de fontein.

Toon Naber (directeur) licht toe: ‘’In 2014 zijn we begonnen met de renovatie van de hotelkamers en in ‘15 en ‘16 met vernieuwingen in restaurant, zalen, bistro, in de tuin en op de terrassen. Alle hotelkamers zijn voorzien van de nieuwste technologieën. Restaurant Karel 5 staat voor “Elegant Dining”, begeleid door een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk. Bistro Karel 5 is met de lunch-, diner- en borrelkaart meer “Casual Classic”.

Karel 5 kreeg een renovatie van de hardware, vindbaarheid en look & feel, maar niet van de software. ‘’Hiermee bedoelen we de mensen die wat ons betreft het verschil maken; zowel in gastvrijheid en kennis als in culinaire performance’’, aldus Naber.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: