Neercanne in de bres voor jonge koksleerling

14 oktober 2009 |
Neercanne in de bres voor jonge koksleerling

Ans en Peter Harkema en hun team oogsten dit jaar veel succes met hun drie gangen jubileumlunch in Château Neercanne. Vijfduizend gasten hebben deze bijzondere lunch inmiddels genoten. Na een noodkreet van een liefhebbende moeder, werd besloten met het succes van deze lunch een jonge kok in spé te sponsoren. Een aantal weken geleden werden Peter en Ans Harkema geconfronteerd met een mail, waarin een moeder een oproep deed voor haar zoon van 15 jaar.

Na problemen op andere scholen heeft de zoon het nu echt gevonden. Hij wil absoluut kok worden en volgt die opleiding aan de Hotelschool in Hasselt. Deze school brengt, door extra begeleiding, deze hoogbegaafde jongen met een milde vorm van autisme, in balans. Hij is gelukkig en krijgt inderdaad zo de kans om het mooie vak van kok te leren.

De alleenstaande moeder heeft met de familie Harkema een afspraak gemaakt en het bleek dat een eenmalige financiële bijdrage van de overheid werd stopgezet en dat zou betekenen dat de zoon de koksopleiding zou moeten beëindigen. De volgende dag kwam de moeder om haar zoon voor te stellen. Zowel de moeder als de zoon waren zo oprecht, eerlijk en gemotiveerd dat het team van restaurant Château Neercanne besloten heeft om van elke jubileumlunch vijftig eurocent beschikbaar te stellen om de opleiding van de zoon te bekostigen.

5000 lunches maal 0,50 euro maakt 2500 euro. De jubilerende Hotelschool van Hasselt bestaat 40 jaar en reageerde erg positief op deze actie van het hotelrestaurant. De school heeft daarom ook nog eens 1000 euro gedoneerd. Met het totaalbedrag van 3500 euro kan de opleiding vervolgd worden. Moeder en zoon zijn echt heel gelukkig en de horeca heeft er straks weer een gemotiveerde kok bij.

Hospitality Management, Frank Lindner


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: