NH Collection Barbizon Palace ontvangt SGS-label

21 juli 2020 | David Bakker

NH Collection Barbizon Palace in Amsterdam krijgt het SGS-label voor haar gezondheidsprotocollen en veiligheidsmaatregelen. Na een grondige keuring door SGS, bestaande uit een protocolbeoordeling, een inspectie in het hotel met uv-licht reinigingscontroles en in het laboratorium geteste oppervlaktemonsters, heeft het hotel het SGS 'Desinfection Monitored' label ontvangen.

Dit toont haar toewijding aan de veiligheid van gasten en medewerkers. NH Hotel Group heeft wereldwijd in alle hotels meer dan 700 operationele procedures aangepast onder de noemer 'Feel Safe at NH' en heeft samen met SGS nieuwe protocollen geïmplementeerd bij NH Collection Barbizon Palace. Het is het eerste NH hotel dat deze erkenning krijgt voor de nieuwe maatregelen. Hieronder vallen schoonmaak- en desinfectieprocessen, verhoogde personeelscontroles, hygiëne- en preventie initiatieven, procedures voor voedselveiligheid en ruimte-indeling. De protocollen bevatten ook de aanbevelingen van de wereldwijde en lokale gezondheidsautoriteiten, evenals de lokale gezondheidsvoorschriften.

Onafhankelijke gezondheidsverificatie voor reizigers goedgekeurd door experts

De samenwerking met SGS is van grote waarde voor alle reizigers, aangezien de verificatie is ontwikkeld door gezondheids- en veiligheidsexperts. "Ik ben enorm trots dat wij het toonaangevende SGS-keuringslabel hebben behaald", zegt Ludo de Jong, General Manager van NH Collection Barbizon Palace. "Gezondheid en veiligheid van onze gasten is onze topprioriteit. De teams in het hotel en op het hoofdkantoor hebben hard gewerkt en hebben voortdurend nieuwe maatregelen geïmplementeerd en getest. Ik ben onder de indruk van hun toewijding en oog voor detail. We kijken ernaar uit zakenreizigers en vakantiegangers van over de hele wereld te verwelkomen om bij ons te komen ontspannen. Hier kan men betrouwbare, maximale voorzorgsmaatregelen, en tegelijkertijd de hoogste normen van service en gastvrijheid ervaren."

Meer NH hotels worden beoordeeld: Feel Safe at NH

SGS zal de komende periode meer NH hotels beoordelen, waaronder NH Naçional in Madrid. NH Hotel Group heeft alle aangepaste gezondheids- en veiligheidsmaatregelen uit hun samenwerking met SGS gecombineerd tot een nieuwe gastenervaring met tien pijlers onder de naam 'Feel Safe at NH'. Op deze manier zorgt NH voor een consistente, schone en veilige ervaring in alle hotels wereldwijd. Ga voor meer informatie naar feelsafeatnh.com of bekijk de video hier.

Over SGS

SGS is een internationaal, toonaangevend inspectie-, verificatie-, test- en certificeringsbedrijf. SGS wordt erkend als de wereldwijde maatstaf voor kwaliteit en integriteit. Met meer dan 94.000 medewerkers beschikt SGS over een netwerk van meer dan 2.600 kantoren en laboratoria over de hele wereld.

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Foto: NH Hotel Group

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: