Nieuw hotel Jaz Amsterdam geopend (video)

16 november 2015 |
Nieuw hotel Jaz Amsterdam geopend (video)<

De Steigenberger familie er een sinds afgelopen vrijdag een nieuw lid bij: Jaz Amsterdam. Het eerste hotel van Steigenberger’s
nieuwe Jaz in the City-merk heeft zijn deuren geopend.

Nederlands tintje
Jaz Amsterdam staat voor gastvrijheid met een speciaal Nederlands tintje. Het hotel telt 247 kamers en elf suites, waarin lifestyle en moderne techniek samenkomen. Jaz Amsterdam heeft een directe verbinding met ZiggoDome, bekend om haar grote events en concerten. De Amsterdam ArenA, thuisbasis van Ajax, en Heineken Music Hall zijn op loopafstand en het centrum van Amsterdam is per metro eenvoudig te bereiken.



Plannen voor andere hotels
Puneet Chhatwal, CEO van Steigenberger Hotels AG zegt: "De opening van het eerste hotel van ons nieuwe Jaz in the City-merk is een belangrijke fase in onze uitbreiding en een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van de Steigenberger Hotel Group. Naast Jaz Amsterdam hebben we ook plannen voor andere hotels in Europese hoofdsteden."

Urban lifestyle
"Jazz in the City is hip, casual en trendy met een lokaal tintje", vertelt Hasan Yigit, vice president van Jaz Hotels en managing director van Jaz GmbH. "Jaz in the City past bij deze tijd en staat voor een urban lifestyle. Het concept is inspirerend en stimulerend en wekt op vele manieren enthousiasme op. Bij Jaz worden authentiek reizen, lokale cultuur, sensationele ervaringen en waardevolle ontmoetingen gecombineerd met een echt thuisgevoel."



Snellere check-in
Bij Jaz Amsterdam zijn de boeking, het verblijf, de check-in en check-out en de betaalprocedure allemaal gedigitaliseerd. "Hierdoor kunnen gasten hun mobiel gebruiken als receptie en kamersleutel. Deze digitalisering is tijdbesparend, waardoor de gast meer quality time heeft. Een complete ervaring die al op de drempel begint", aldus het hotel.

Muzikale ontmoetingsplek
Muziek is een belangrijk component van het merk en vult dan ook alle ruimtes van het hotel. De muziek kan overal worden beluisterd, bekeken en ervaren. En zelfs worden beoefend, want het hotel heeft een eigen podium. In de Rhythms Bar, de naam spreekt voor zich, draait het niet alleen om coole drankjes. Het hotel: "De bar is meer dan een ontmoetingsplek: er zijn live acts, concerten en spontane optredens waarvoor Jaz uit lokale muziek en cultuur put. De artistieke aankleding van de bar bestaat uit wisselende exposities van lokale artiesten."

Succesvolle samenwerking met G&S Vastgoed
Jason Blackmore, directeur van G&S Vastgoed, benadrukt: "We zijn heel blij dat we met Steigenberger kunnen samenwerken en de kans krijgen om de primeur van Jaz in de City, het derde merk van de groep, te realiseren in Amsterdam. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking."

Bekijk de video


Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: