Nieuw Tulip Inn hotel op Schiphol

30 maart 2016 |
Nieuw Tulip Inn hotel op Schiphol

Louvre Hotels Group (LHG) heeft onlangs de definitieve franchise- en managementovereenkomst getekend met investeringsmaatschappij
PingProperties voor het gebouw aan de Piet Guilonardweg 3 op Schiphol. Op deze locatie zal in het najaar een Tulip Inn hotel geëxploiteerd worden op basis van een management overeenkomst met Louvre Hotels Group. Louvre Hotels Group behoort tot één van de grootste hotelketens ter wereld, vooral na de overname door Jin Jiang International Holdings Co. Ltd. vorig jaar, met meer dan 3.000 hotels in 52 landen. De eerste werkzaamheden voor de transformatie zijn reeds gestart en in oktober 2016 zal ‘Tulip Inn Amsterdam Airport Schiphol' haar deuren openen voor gasten.

Hip en groen
Met het hotellabel ‘Tulip Inn' krijgt PingProperties de ruimte, binnen de omschreven brand standards, zelf invulling te geven aan een concept, doelgroep en uitstraling. Het hotel met 143 kamers verdeeld over vijf verdiepingen wordt ingericht vanuit het interieurconcept ‘de groene oase op Schiphol'. Hiermee zet PingProperties een hip businesshotel neer met een bijzondere, trendy beleving tegen een toegankelijke prijs. Louvre Hotels Group en PingProperties richten hun pijlen hierbij op passagiers op Schiphol in de leeftijd van 25 tot 55 jaar, evenals zakelijke reizigers in het budgetsegment. Het hotel wordt o.a. voorzien van gratis Wi-Fi netwerk, gratis shuttle service en een 24-uursservice van lobby & receptie.



In aansluiting op het ‘boetiek' interieurconcept zal het hotel na de transformatie een zogenaamd ‘Green Key' label krijgen, een internationaal keurmerk voor duurzame bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche.

Michael Spetter
Michael Spetter, verantwoordelijk binnen Louvre Hotels Group Benelux voor alle management en franchise hotels, is zeer blij met het nieuwe hotel: "Dit is een zeer belangrijke uitbreiding voor Golden Tulip. Vanwege de locatie is het voor zowel (inter)nationale leisure- als zakelijke gasten een aanwinst. Bovendien is dit het tweede Tulip Inn hotel in Nederland waarbij Louvre Hotels Group zelf verantwoordelijk is voor het management. Deze ontwikkeling past uitstekend bij de strategie van Louvre Hotels Group om de vertegenwoordiging van Tulip Inn en Golden Tulip in de grote steden en op luchthavens te vergroten. Eerder opende Golden Tulip al hotels bij de luchthavens van Eindhoven, Brussel, Rome en Parijs."

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met meer dan 3000 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft ruim 230 hotels in het
midden-, hoog-, en luxe segment. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile en Kyriad. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (37 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels). Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.

Over PingProperties
PingProperties is een investment management organisatie die middels ultieme marktkennis en financial engineering kantorenfondsen structureert waarin een specifiek netwerk van (inter)nationale strategische investeringspartners deelneemt. De PingProperties fondsen kenmerken zich door aantrekkelijke rendementen, waarbij directe controle wordt gehouden op het fondsresultaat door het totale management (investment, fund en asset) binnen de organisatie te houden. www.pingproperties.com

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Horeca naar de stembus deel één: VVD

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: