Nieuw Tulip Inn hotel op Schiphol

30 maart 2016 |
Nieuw Tulip Inn hotel op Schiphol<

Louvre Hotels Group (LHG) heeft onlangs de definitieve franchise- en managementovereenkomst getekend met investeringsmaatschappij
PingProperties voor het gebouw aan de Piet Guilonardweg 3 op Schiphol. Op deze locatie zal in het najaar een Tulip Inn hotel geëxploiteerd worden op basis van een management overeenkomst met Louvre Hotels Group. Louvre Hotels Group behoort tot één van de grootste hotelketens ter wereld, vooral na de overname door Jin Jiang International Holdings Co. Ltd. vorig jaar, met meer dan 3.000 hotels in 52 landen. De eerste werkzaamheden voor de transformatie zijn reeds gestart en in oktober 2016 zal ‘Tulip Inn Amsterdam Airport Schiphol' haar deuren openen voor gasten.

Hip en groen
Met het hotellabel ‘Tulip Inn' krijgt PingProperties de ruimte, binnen de omschreven brand standards, zelf invulling te geven aan een concept, doelgroep en uitstraling. Het hotel met 143 kamers verdeeld over vijf verdiepingen wordt ingericht vanuit het interieurconcept ‘de groene oase op Schiphol'. Hiermee zet PingProperties een hip businesshotel neer met een bijzondere, trendy beleving tegen een toegankelijke prijs. Louvre Hotels Group en PingProperties richten hun pijlen hierbij op passagiers op Schiphol in de leeftijd van 25 tot 55 jaar, evenals zakelijke reizigers in het budgetsegment. Het hotel wordt o.a. voorzien van gratis Wi-Fi netwerk, gratis shuttle service en een 24-uursservice van lobby & receptie.



In aansluiting op het ‘boetiek' interieurconcept zal het hotel na de transformatie een zogenaamd ‘Green Key' label krijgen, een internationaal keurmerk voor duurzame bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche.

Michael Spetter
Michael Spetter, verantwoordelijk binnen Louvre Hotels Group Benelux voor alle management en franchise hotels, is zeer blij met het nieuwe hotel: "Dit is een zeer belangrijke uitbreiding voor Golden Tulip. Vanwege de locatie is het voor zowel (inter)nationale leisure- als zakelijke gasten een aanwinst. Bovendien is dit het tweede Tulip Inn hotel in Nederland waarbij Louvre Hotels Group zelf verantwoordelijk is voor het management. Deze ontwikkeling past uitstekend bij de strategie van Louvre Hotels Group om de vertegenwoordiging van Tulip Inn en Golden Tulip in de grote steden en op luchthavens te vergroten. Eerder opende Golden Tulip al hotels bij de luchthavens van Eindhoven, Brussel, Rome en Parijs."

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip
Met meer dan 3000 hotels in 52 landen is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels Group, heeft meer dan 50 jaar ervaring in de hospitality industrie en heeft ruim 230 hotels in het
midden-, hoog-, en luxe segment. De merken Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip, bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch. Louvre Hotels Group voert naast Golden Tulip de merken Première Classe, Campanile en Kyriad. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (37 hotels), Campanile (20 hotels) en Première Classe (2 hotels). Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.

Over PingProperties
PingProperties is een investment management organisatie die middels ultieme marktkennis en financial engineering kantorenfondsen structureert waarin een specifiek netwerk van (inter)nationale strategische investeringspartners deelneemt. De PingProperties fondsen kenmerken zich door aantrekkelijke rendementen, waarbij directe controle wordt gehouden op het fondsresultaat door het totale management (investment, fund en asset) binnen de organisatie te houden. www.pingproperties.com

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: