Nieuwe duurzaamheidsstrategie voor Accor

16 april 2012 |
Nieuwe duurzaamheidsstrategie voor Accor<

Accor Hotels heeft wereldwijd een nieuwe duurzame groeistrategie, PLANET 21, gelanceerd. In de strategie moeten ontwikkeling en duurzaamheid hand in hand gaan.

Betrokkenheid
De internationale hotelketen krijgt er jaarlijks internationaal 40.000 nieuwe hotelkamers bij en wil haar ontwikkeling verbinden met duurzame groei, met respect voor het milieu en de lokale gemeenschap. Dat doet de keten door alle hotels en gasten te betrekken bij het nieuwe programma.

21 beloften
De naam PLANET 21 is ontleend aan het in 1992 in Rio ondertekende programma 'Agenda 21'. PLANET 21 bestaat uit 21 beloften en eenzelfde aantal gekwantificeerde doelen, die Accor Hotels zich gesteld heeft met het oog op 2015, zoals bijvoorbeeld: cursussen ziektepreventie voor medewerkers, verkrijgbaarheid van evenwichtige maaltijden, gebruik van producten met eco-label en vermindering van het water- en energieverbruik.

Op weg naar nummer één
"Nu Accor Hotels een fase van aanhoudende expansie in gaat, met als doel om wereldwijd de belangrijkste speler te worden in de hotelbranche, bevestigen we nogmaals onze keuze voor een verantwoorde groei, die voor iedereen een gemeenschappelijke meerwaarde kan genereren. Met PLANET 21 stellen we duurzame gastvrijheid centraal in onze strategie, ontwikkeling en innovatie", zegt Denis Hennequin, CEO van Accor Hotels.

Goed voor concurrentiepositie
"Ik ben ervan overtuigd dat deze duurzame ontwikkeling ons naar een nieuw ondernemingsmodel leidt. PLANET 21 versterkt de concurrentiepositie van onze merken enorm, het vergroot de aantrekkingskracht voor onze gasten en de loyaliteit van onze medewerkers", aldus Hennequin.

Slim reizen en verblijven
Accor Hotels Nederland zet binnen haar nieuwe MVO-strategie ook nadrukkelijk in op de strategische pijler Innovatie. Om deze reden organiseerde de hotelketen onlangs in het Novotel Amsterdam City een discussiebijeenkomst waarbij bedrijven en organisaties uit het hele land met elkaar spreken over ‘slim reizen & verblijven’, met als doel om nieuwe, slimme concepten te bedenken om de reis en het verblijf van de gast nog milieuvriendelijker te maken.

Nieuwe vervoersvormen
Deelnemer aan de discussie, algemeen directeur van Accor Nederland Caro van Eekelen: “Onze gasten, veelal zakenreizigers, komen onderweg steeds vaker in aanraking met chiptechnologie, met nieuwe vervoersvormen en met openbaarvervoerbedrijven die samenwerken zodat het overstappen snel, gemakkelijk en duurzaam is.

Verduurzamen
Als hotelketen maken wij ook onderdeel uit van deze mobiliteitsketen, en daarom willen we nu een nieuwe stap zetten door samen met leveranciers en partners te kijken wat we buiten de muren van onze hotels kunnen doen om de reis verder te verduurzamen.”

Deelnemers
Onder de deelnemers zijn Carolien Gehrels, wethouder van de gemeente Amsterdam, en Inka Pieter, hoofd duurzaamheid bij de KLM. Zij gaan samen met bedrijven en organisaties in gesprek over duurzaam reizen en verblijven. Het betreft onder meer: BP, Bouwinvest, Climate Neutral Group, Essent, DeliXL, ING Wholesale Banking, Koninklijke BAM, ministeries van I&M en EL&I, Nederlandse Spoorwegen en Volkswagen/Audi.

Foto: Deelnemers aan de discussie in het Novotel, (foto: Christiaan Krop)

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

Het is zover: HotelTech 2019. Nieuw dit jaar is de liveblog die de redactie van Hospitality Management tijdens het congres bij zal houden. Volg hét congres voor de hotellerie op deze pagina. 09.17 De sponsoren zijn druk bezig met het opbouwen van de stands. De gezonde spanning stijgt. ...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: