Nieuwe exploitanten Hotel De Tolkamer

14 juli 2015 |
Nieuwe exploitanten Hotel De Tolkamer<

Per 1 juni jl. zijn Margaret Beijer en Roy Jansen de exploitanten van hotel De Tolkamer (in Tolkamer). Het hotel, gevestigd in het voormalige douanekantoor
anno 1905, heeft hiermee een directiekoppel dat het slapen aan de Rijn weer op de kaart gaat zetten.

Opknapbeurt
Het hotel gaat een goed geregisseerde opknapbeurt krijgen over een langere periode, waarbij de charme en stijl van het gebouw weer volledig tot uiting komen. "De huidige inrichting en het gebrek aan restaurantfaciliteit zijn in onze ogen een gebrek binnen de huidige hotelexploitatie. Mensen willen weer wat beleven en op hun wenken bediend worden. Wij willen het geheel weer in balans brengen", aldus Margaret Beijer.



Meteen verkocht
Roy Jansen is via de familie Beijer in Tolkamer terecht gekomen. "Mijn roots liggen in Zwolle, daar ben ik opgegroeid in de horeca. Na mijn eerste bezoek aan Tolkamer was ik meteen verkocht. Wat een mooie omgeving. Voor mij is het erg belangrijk dat de hotelgasten weer in het restaurant plaats kunnen nemen. Maar zeker zo belangrijk zijn de mensen die van buitenaf een lunch of diner komen gebruiken. Op 19 juli aanstaande gaat de brasserie open voor externe gasten. Ook voor een gezellige borrel moet dan gewoon bij ons binnen kunnen lopen."

Speciaalbieren
"In het assortiment dranken, ga ik me ook nog toeleggen op speciaalbieren; dit is een specialiteit van mijzelf en ik denk dat veel gasten dit kunnen waarderen", aldus Jansen.

Beide ondernemers zijn trots om de nieuwe uitdaging aan te gaan. Het was er gewoon tijd voor. Ze gaan de uitdaging aan met heel hun hart. Met hun passie en vaardigheden en de invoering van nieuwe concepten brengen ze ‘Hotel de Tolkamer’ in dieper vaarwater. Volgens beiden, lachend: "Wel aan de Rijn en niet erin."

Voor beiden geldt ook dat ze uitkijken naar de samenwerking met de omgeving. Je netwerk bouw je niet in een paar dagen op. Tegelijkertijd hopen ze op een innige band met de gasten, leveranciers en personeel. De deur staat open en we kijken er naar uit om iedereen te verwelkomen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: