Nonso Chukwuma wint Columbus Trophy met Chooka

9 oktober 2017 | Roy Spijker

Vandaag werd voor de 14e keer de Columbus Trophy uitgereikt aan een succesvolle startende ondernemer die actief is als leverancier aan de gastvrijheidsindustrie. Dit jaar ontving Nonso Chukwuma van Chooka de prijs uit handen van Stephanie van Oorschot & Charles van Goch , de juryleden van de Columbus Trophy.

De Columbus Trophy is een aanmoedigingsprijs voor startende ondernemers die succesvol zijn als leverancier aan de hospitality of een innovatief hospitality concept hebben ontwikkeld. Wat begon als een regionale prijs in Zuid-Nederland is uitgegroeid naar een internationale competitie waarbij bedrijven uit heel Europa strijden om de felbegeerde trofee. De winnaar ontvangt niet alleen internationale erkenning maar ook een aanmoedigingsprijs van € 2500,-.

De negen finalisten presenteren hun concept of idee tijdens de beursdagen van horecavakbeurs BBB op netwerkplein Place des Amis. Hiermee biedt de BBB de finalisten een uitgebreid Euregionaal platform om potentiële relaties te ontmoeten.

Winnaar –  Chooka (Frankrijk)

Winnaar Chooka, wat "goede gezondheid en veel succes" betekent, is een kruidenthee zonder geur en smaakstoffen. Het kan ook in cocktails of andere recepten gebruikt worden.

Tweede plaats – Laden EIN – Till Riekenbrauk (Duitsland)

De tweede plaats ging naar Laden EIN, een uniek restaurantconcept. Iedere twee weken wisselt het concept en blijven enkel de locatie en crew hetzelfde. Elke 14 dagen vindt er een pre-opening plaats en kunnen de gasten nieuwe culinaire ervaringen opdoen.

Derde plaats – The Love Bag – Sofie Rockland (Nederland)

De Love Bag is een variatie aan erotische producten verpakt en verzegeld in een zakje. Dit kan op de hotelkamer, in de minibar, in een automaat of in een pakketovereenkomst worden geplaatst voor een unieke hotel ervaring.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: