Jolijn Zeeuwen nieuwe General Manager Hilton Rotterdam

22 augustus 2019 | David Bakker

Hilton Rotterdam heeft Jolijn Zeeuwen aangesteld als de nieuwe General Manager. Ze neemt de functie over van Karin van den Berg, die naar Duitsland verhuisde om de rol van Area General Manager West & Zuid Duitsland te vervullen. Jolijn studeerde aan de Hotelschool in Den Haag en begon haar Hiltonloopbaan in 2000 bij Hilton Amsterdam.

Na het vervullen van diverse functies bij Hilton Amsterdam Airport Schiphol, waaronder de functie van HR-manager, werd Jolijn in februari 2011 benoemd tot Hotel Manager. Eind 2011 maakte ze de overstap naar het nieuwe Hilton The Hague als Hotel Manager, om in maart 2015 als General Manager terug te keren op Schiphol waar ze het nieuwe Hilton hotel heeft geopend.

In haar nieuwe functie is Jolijn verantwoordelijk voor het managen van de dagelijkse activiteiten van het Hilton Rotterdam, wat 254 kamers en 1533 vierkante meter aan vergader en evenementruimte heeft. “Ik ben zeer enthousiast om in Rotterdam aan de slag te gaan en samen met het team dit geweldige hotel nog meer op de kaart te zetten. Er liggen veel kansen voor het hotel in een dynamische en groeiende stad als Rotterdam en dat maakt dit een mooie uitdaging voor ons” aldus Jolijn Zeeuwen. 

Over Hilton Rotterdam

Hilton Rotterdam ligt in het hart van van de stad en op loopafstand van het Centraal Station. Het hotel telt 254 kamers en suites. Gasten die verblijven in een Executive Room of Suite, hebben toegang tot de exclusieve Executive Lounge, waar ze de gehele dag terecht kunt voor een drankje en waar het ontbijt wordt geserveerd. Het hotel heeft ook een eigen restaurant, genaamd Roots, met een groot terras aan de Kruiskade.

In het hotel bevinden zich vijf grote vergaderzalen, twee ruime boardrooms, en een boven lobby, ideaal voor productlanceringen. De balzaal, Le Jardin, biedt plek voor maximaal 325 gasten, terwijl de Coolsingel Suite een 180 graden uitzicht biedt over het centrum van Rotterdam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: