Ondernemers benedendek Pier van start

12 augustus 2015 |
Ondernemers benedendek Pier van start<

De Pier in Scheveningen heeft vanmiddag zijn deuren van het benedendek weer geopend. In navolging van het bovendek en de toren is nu ook het 300 meter lange benedendek gedeeltelijk weer toegankelijk voor het publiek. In dit overdekte gedeelte van De Pier zijn vernieuwende horeca- en retailconcepten te vinden en is er ruimte voor uiteenlopende events. Met het ingaan van deze nieuwe fase is het maximale aantal bezoekers dat tegelijkertijd op De Pier mag, verhoogd van 800 naar 2.470. Vijf van de negen kiosken op het benedendek konden tevens vanmiddag hun deuren openen. De rest volgt snel zodra deze volledig zijn ingericht. Ook aan de opening van het Zuidereiland wordt nog hard gewerkt.

Food-experience
Jasper Stam, namens De Pier BV: "Er is samen met de ondernemers heel hard gewerkt om ook de deuren van het benedendek te kunnen openen. Het is mooi dat ook zij nu letterlijk en figuurlijk kunnen gaan ‘proef’-draaien voor het publiek. De komende tijd gebruiken we om toe te werken naar de volgende fases: allereerst de opening van het Zuidereiland en vervolgens invulling geven aan nieuwe plannen. We hebben namelijk nog veel meer in petto. De Pier is weer open en dit is nog maar het begin..!" "Wij willen bezoekers op de vernieuwde Pier een geweldige food-experience bieden als aanvulling op de bekende horeca die er nu is op het strand en de boulevard." zegt Marcus Polman, mede-eigenaar van The Rough Kitchen, een van de horeca-partners die een plek op de Pier hebben gekregen. "Lekkere non-nonsens streetfood dat met aandacht en liefde is bereid. Van de perfecte steak sandwich van 100% Aberdeen Angus tot een slow&low gegaarde pulled pork. Zowel op bovendek als benedendek zijn er foodoutlets en bars en royale terrassen, binnen en buiten. Flaneren in en over de Pier was nog nooit zo leuk en vooral lekker!"


Alle ondernemers en het team van De Pier. Fotografie: De Groeten uit Scheveningen

Gefaseerde heropening
De vernieuwde Pier kent een gefaseerde heropening. Op het beneden- en bovendek biedt De Pier nu een eigentijds aanbod op het gebied van streetfood, restaurants, bars en winkels. Met royale terrassen, binnen en buiten. De nieuwe Pier biedt daarnaast een regelmatig wisselend programma met festivals, cultuur en muziek. Voor jong én oud. De komende tijd wordt er hard gewerkt aan de heropening van het Zuidereiland en de verdere invulling van De Pier op basis van vijf pijlers: eten & drinken, winkelen, sport & avontuur, cultuur & muziek en inspiratie & educatie. Zo behoren o.a. een reuzenrad, tocklebaan en Go Ape Adventure tot de realisatieplannen. De Pier is dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur en de toegang is gratis. Kijk voor meer informatie op "www.pierscheveningen.com.":http://www.pierscheveningen.com/

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: