Ondernemers benedendek Pier van start

12 augustus 2015 |
Ondernemers benedendek Pier van start<

De Pier in Scheveningen heeft vanmiddag zijn deuren van het benedendek weer geopend. In navolging van het bovendek en de toren is nu ook het 300 meter lange benedendek gedeeltelijk weer toegankelijk voor het publiek. In dit overdekte gedeelte van De Pier zijn vernieuwende horeca- en retailconcepten te vinden en is er ruimte voor uiteenlopende events. Met het ingaan van deze nieuwe fase is het maximale aantal bezoekers dat tegelijkertijd op De Pier mag, verhoogd van 800 naar 2.470. Vijf van de negen kiosken op het benedendek konden tevens vanmiddag hun deuren openen. De rest volgt snel zodra deze volledig zijn ingericht. Ook aan de opening van het Zuidereiland wordt nog hard gewerkt.

Food-experience
Jasper Stam, namens De Pier BV: "Er is samen met de ondernemers heel hard gewerkt om ook de deuren van het benedendek te kunnen openen. Het is mooi dat ook zij nu letterlijk en figuurlijk kunnen gaan ‘proef’-draaien voor het publiek. De komende tijd gebruiken we om toe te werken naar de volgende fases: allereerst de opening van het Zuidereiland en vervolgens invulling geven aan nieuwe plannen. We hebben namelijk nog veel meer in petto. De Pier is weer open en dit is nog maar het begin..!" "Wij willen bezoekers op de vernieuwde Pier een geweldige food-experience bieden als aanvulling op de bekende horeca die er nu is op het strand en de boulevard." zegt Marcus Polman, mede-eigenaar van The Rough Kitchen, een van de horeca-partners die een plek op de Pier hebben gekregen. "Lekkere non-nonsens streetfood dat met aandacht en liefde is bereid. Van de perfecte steak sandwich van 100% Aberdeen Angus tot een slow&low gegaarde pulled pork. Zowel op bovendek als benedendek zijn er foodoutlets en bars en royale terrassen, binnen en buiten. Flaneren in en over de Pier was nog nooit zo leuk en vooral lekker!"


Alle ondernemers en het team van De Pier. Fotografie: De Groeten uit Scheveningen

Gefaseerde heropening
De vernieuwde Pier kent een gefaseerde heropening. Op het beneden- en bovendek biedt De Pier nu een eigentijds aanbod op het gebied van streetfood, restaurants, bars en winkels. Met royale terrassen, binnen en buiten. De nieuwe Pier biedt daarnaast een regelmatig wisselend programma met festivals, cultuur en muziek. Voor jong én oud. De komende tijd wordt er hard gewerkt aan de heropening van het Zuidereiland en de verdere invulling van De Pier op basis van vijf pijlers: eten & drinken, winkelen, sport & avontuur, cultuur & muziek en inspiratie & educatie. Zo behoren o.a. een reuzenrad, tocklebaan en Go Ape Adventure tot de realisatieplannen. De Pier is dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur en de toegang is gratis. Kijk voor meer informatie op "www.pierscheveningen.com.":http://www.pierscheveningen.com/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Interview Longread
Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel

Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalisme uit. Maar dan moeten de kleding en de uiterlijke verzorging wel helemaal in balans zijn. Anne-Marie van Leggelo is etiquette-expert en legt uit waar...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Toerisme
Grote groei Amstelveense hotelovernachtingen

Het aantal hotelovernachtigingen in Amstelveen is in 2017 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van 2015. In 2015 werden ruim 57.600 hotelovernachtingen geboekt in Amstelveen, in 2017 waren dat er al bijna 259.000. Dit aantal word verwacht alleen maar te groeien aangezien er in 2018 nog een aantal grote...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

Personalia
Jelrick Claus en Robin Harting vormen nieuw management van Claus

Per 1 april jongstleden vormen Jelrick Claus en Robin Harting het nieuwe dagelijks management van Claus in Hoofddorp. Jelrick Claus vervult de rol van Commercieel Manager en Robin Harting promoveert tot Operationeel Manager. Claus biedt multifunctionele eventzalen, restaurants, drie escape rooms, ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: