Ondernemers benedendek Pier van start

12 augustus 2015 |
Ondernemers benedendek Pier van start<

De Pier in Scheveningen heeft vanmiddag zijn deuren van het benedendek weer geopend. In navolging van het bovendek en de toren is nu ook het 300 meter lange benedendek gedeeltelijk weer toegankelijk voor het publiek. In dit overdekte gedeelte van De Pier zijn vernieuwende horeca- en retailconcepten te vinden en is er ruimte voor uiteenlopende events. Met het ingaan van deze nieuwe fase is het maximale aantal bezoekers dat tegelijkertijd op De Pier mag, verhoogd van 800 naar 2.470. Vijf van de negen kiosken op het benedendek konden tevens vanmiddag hun deuren openen. De rest volgt snel zodra deze volledig zijn ingericht. Ook aan de opening van het Zuidereiland wordt nog hard gewerkt.

Food-experience
Jasper Stam, namens De Pier BV: "Er is samen met de ondernemers heel hard gewerkt om ook de deuren van het benedendek te kunnen openen. Het is mooi dat ook zij nu letterlijk en figuurlijk kunnen gaan ‘proef’-draaien voor het publiek. De komende tijd gebruiken we om toe te werken naar de volgende fases: allereerst de opening van het Zuidereiland en vervolgens invulling geven aan nieuwe plannen. We hebben namelijk nog veel meer in petto. De Pier is weer open en dit is nog maar het begin..!" "Wij willen bezoekers op de vernieuwde Pier een geweldige food-experience bieden als aanvulling op de bekende horeca die er nu is op het strand en de boulevard." zegt Marcus Polman, mede-eigenaar van The Rough Kitchen, een van de horeca-partners die een plek op de Pier hebben gekregen. "Lekkere non-nonsens streetfood dat met aandacht en liefde is bereid. Van de perfecte steak sandwich van 100% Aberdeen Angus tot een slow&low gegaarde pulled pork. Zowel op bovendek als benedendek zijn er foodoutlets en bars en royale terrassen, binnen en buiten. Flaneren in en over de Pier was nog nooit zo leuk en vooral lekker!"


Alle ondernemers en het team van De Pier. Fotografie: De Groeten uit Scheveningen

Gefaseerde heropening
De vernieuwde Pier kent een gefaseerde heropening. Op het beneden- en bovendek biedt De Pier nu een eigentijds aanbod op het gebied van streetfood, restaurants, bars en winkels. Met royale terrassen, binnen en buiten. De nieuwe Pier biedt daarnaast een regelmatig wisselend programma met festivals, cultuur en muziek. Voor jong én oud. De komende tijd wordt er hard gewerkt aan de heropening van het Zuidereiland en de verdere invulling van De Pier op basis van vijf pijlers: eten & drinken, winkelen, sport & avontuur, cultuur & muziek en inspiratie & educatie. Zo behoren o.a. een reuzenrad, tocklebaan en Go Ape Adventure tot de realisatieplannen. De Pier is dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur en de toegang is gratis. Kijk voor meer informatie op "www.pierscheveningen.com.":http://www.pierscheveningen.com/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: