Onderzoek reputatiemanagement hotels

13 juni 2013
Onderzoek reputatiemanagement hotels

Olery is benieuwd naar de mate van invloed waarin een hotel aan reputatiemangement doet op de reviewscores. Reviews kunnen een hotel maken of breken, dat besef is de laatste jaren wel doorgedrongen
tot de hotelbranche. Dankzij "onderzoek van Cornell University":http://www.hotelschool.cornell.edu/research/chr/pubs/reports/abstract-16421.html weten we inmiddels dat de online reputatie van een hotel een positief verband heeft met de inkomsten van het hotel.

Voortbordurend op bestaand onderzoek en "de actualiteit":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/hotels-volgen-hun-reviews-maar-reageren-niet-altijd-17959/ wil Olery graag weten hoe de mate waarin een hotel actief aan online reputatiemanagement doet de online prestaties (bijvoorbeeld aantal reviews, review ratings) beïnvloedt.

• Heeft een hotel dat actiever is op Social Media ook betere beoordelingen online?
• Scoren hotels die informatie uit reviews structureel meenemen in het verbeteren van de operations ook structureel hoger op reviewsites?

Bij Olery heeft de Zweedse Anna Nording een zogenaamd Online Reputatiemanagement Maturity model samengesteld om bovenstaande verbanden te verkennen en testen. Hoteliers worden verzocht om kort een aantal vragen te beantwoorden. De resultaten van het onderzoek zullen vervolgens in een artikel op de website van Hospitality Management worden gepubliceerd. Het onderzoek bestaat uit minder dan twintig , veelal gesloten, Engelse vragen, en neemt niet meer dan enkele minuten in beslag.

"Klik hier voor het starten van het survey":https://olery.wufoo.com/forms/online-reputation-management-maturity/

Overig nieuws