Park Hotel start met boeken via Facebook

2 augustus 2010 |
Park Hotel start met boeken via Facebook<

Het Park Hotel Amsterdam profileert zich als pionier op het gebied van social media. Naar eigen zeggen introduceert het hotel als eerste in Nederland een boekingstool op de sociale netwerksite Facebook. Via een druk op de knop kunnen Facebook-gebruikers op de Facebook-pagina van het hotel een hotelkamer reserveren. “Naast de Facebook Hotelbooker tool geeft de Facebook-pagina van Park Hotel haar bezoekers informatie over Amsterdam, trends en lifestyle”, aldus Remco Kuiper, director of sales & marketing van Park Hotel Amsterdam en MOMO Restaurant, Bar & Lounge.

Meer interactie
Kuiper: “Ook biedt dit platform ons de fantastische mogelijkheid om nog interactiever met onze gasten om te gaan. Via Facebook krijgen zij de gelegenheid hun mening te ventileren. Wij spelen hier direct op in door ons product precies zo aan te passen op de wensen en behoefte van de gast.”

Experimenteren
“Facebook is de toekomst. Gasten kunnen op dit medium in een oogopslag zien wie je bent en waar je voor staat. Of het een hogere omzet zal generen is natuurlijk de grote vraag, maar het is fantastisch om met social media te experimenteren en te zien wat het resultaat hiervan is”, zegt Kuiper.

Honderd procent veilig
Op de vraag of het veilig is om te reserveren via de boekingstool kan er volmondig ja worden gezegd. Indirect wordt de boeker op Facebook doorgelinked naar het reserveringssysteem van Park Hotel, zo kan er gegarandeerd worden dat het systeem honderd procent veilig is.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: