Plannen voor hotel in Rotterdamse Delfshaven

3 maart 2021 | Redactie
Plannen voor hotel in Rotterdamse Delfshaven

Van de molen tot de bruggen en de oude kerk. Delfshaven bruist van de historie, maar toeristen en Rotterdammers weten het karakteristieke deel van Rotterdam nog steeds niet voldoende te vinden.

De gemeente Rotterdam heeft dan ook grote plannen om Delfshaven het komende jaar terug op de kaart te zetten. Vastgoedondernemer Kick Smol anticipeert als eerste op het gemeentelijk beleid met het voorstel voor een familiehotel in een historisch pand aan de Delfshavense kade. “Een beschermd stadszicht met een historische haven behoudt altijd charme. Het Mayflower Family Hotel voegt sfeer en beleving toe aan Delfshaven door toeristen (in eigen stad) niet alleen een aangename overnachting te bieden, maar ook andere faciliteiten, zoals horeca.” Het voorstel ligt inmiddels al bij de gemeente. “Nú is het moment om door te pakken.”, vertelt Smol.

Allure in Delfshaven

Architectenbureau ARD / AtelierRuimDenkers heeft een eerste ontwerp gemaakt om het historische pand aan de Voorstraat om te toveren tot sfeervol en eigentijds familiehotel. De authentieke uitstraling van het pand blijft bewaard, maar het interieur krijgt een modern en transparant karakter. Zo zal de ontvangstruimte niet alleen dienen als receptie, maar ook als lobby en bar voor ontbijt, lunch en diner.

Ook komt er ruimte voor flexwerkplekken en zullen drie verdiepingen fungeren als slaapvertrekken, bestaande uit twee kamers per verdieping. De kamers worden geschikt voor kleine gezelschappen en families. Aan het souterrain wordt een terras gebouwd, zodat toeristen kunnen nagenieten van een dagje Rotterdam met zicht op de Aelbrechtskolk. Op deze manier zal het familiehotel niet alleen bijdragen aan een langer verblijf van toeristen, maar wordt het ook een lokale hotspot in dit prachtige deel van Rotterdam.

Het verloren schiereiland

De gemeente Rotterdam wil het historische karakter van het water in Delfshaven een belangrijkere rol laten spelen en het industriële verleden van de wijk zichtbaarder maken. Met dit soort initiatieven zal het gebied aantrekkelijker worden om te bezoeken, zowel door toeristen als door de Rotterdammer zelf.

Er zijn tevens plannen om de bereikbaarheid van Delfshaven te vergroten door het gebied te verbinden aan diverse routes en meerdere straten in te richten als entreegebieden. “Het verloren schiereiland is al geliefd onder Amerikanen. Dankzij de Pelgrimvaderskerk bevindt zich hier een belangrijk gedeelte van hun historie. Er stoppen dagelijks toeristenbussen aan het Piet Heijn plein, maar na een rondje wandelen, houden toeristen het voor gezien. Op een paar cafés na zijn er momenteel geen voorzieningen voor toeristen. We willen hier verandering in brengen met het Mayflower Family Hotel. De ‘Mayflower’ was overigens het schip waarin de Pilgrim Fathers uiteindelijk naar Amerika voeren.”

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: