Popel Coumou wint Mercure Cultuurprijs

30 november 2012 |
Popel Coumou wint Mercure Cultuurprijs<

Popel Coumou is door de vakjury unaniem gekozen als de winnaar van de Mercure Cultuurprijs 2012. Juryvoorzitter Caro van Eekelen en gastheer Harm Edens overhandigden de prijs.
Dit gebeurde tijdens een speciale awardavond. Gasten uit de Nederlandse cultuursector en het bedrijfsleven waren hiervan getuige in Mercure Hotel Amsterdam Aan de Amstel.

Ontspannen, genieten, ontdekken
De jury roemt het concept van Coumou om haar eigenheid, haar speciale manier van werken, waarbij de collagetechniek centraal staat. Haar fotografieconcept is technisch zeer sterk en vormt onder andere door het gebruik van de lichtinval een prachtig geheel. Het concept straalt een zekere mate van rust uit en dit past goed in een hotelomgeving. Coumou had als doel voor ogen, dat de gasten kunnen ontspannen en genieten, maar ook worden geprikkeld om te gaan ontdekken. Volgens de jury is zij hier uitermate goed in geslaagd.

Ook volgend jaar
Juryvoorzitter Caro van Eekelen, managing director Accor Hotels Nederland: “Ik ben bijzonder trots op het succes van de Mercure Cultuurprijs. Eén van de initiatieven waarmee Mercure hotels de Nederlandse kunst- en cultuursector steunt. Ook in 2013 keert de Mercure Cultuurprijs terug, want talentvolle kunstenaars zijn immers van grote culturele en economische waarde voor Nederland en wij dragen daar graag ons steentje aan bij.”

Vakjury
Naast Caro van Eekelen bestond de vakjury dit jaar uit: Carli Hermès (fotograaf), Charlotte van Lingen (Kunsthal Rotterdam), Iebele van der Meulen (LINDA), Caroline O’Breen (Seelevel Gallery), Wim van Sinderen (Fotomuseum Den Haag), Ranti Tjan (sundaymorning@ekwc), Gerrit Uittenbogaard (Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst). Zij hebben in hun beoordeling met name gelet op kwaliteit, innovatie, vormgeving, techniek en de mate waarin het concept past bij Mercure hotels.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: