Pulitzer’s Bar verwelkomt beste cocktailbar ter wereld

25 oktober 2017 | Roy Spijker

Pulitzer’s Bar, de klassieke art-deco hotelbar in het elegante Pulitzer Amsterdam, kondigt een take-over aan van ’s werelds beste cocktailbar (Tales of the Cocktail 2017) Dandelyan op 9 en 10 november 2017.

Het gedreven team achter Dandelyan, gevestigd in het Mondrian Sea Containers hotel aan de oevers van de Thames in Londen, serveert gedurende twee dagen cocktails van het huidige en voormalige menu. Het speciaal ontworpen menu vol exotische smaken en onverwachte combinaties en de door Dandelyan gekozen muzieklijst maken de pop-up ervaring compleet.

Voor deze twee dagen vliegt Dandelyan een team van drie naar Amsterdam, waaronder Alex Lawrence - Head Bartender Dandelyan en James Wheeler - Assistant General Manager Dandelyan. Een van de meest prominente spelers in de bartending scene van Amsterdam, Andrei Talapanescu, Head Bartender Pulitzer’s Bar, assisteert deze dagen om Dandelyan tot leven te brengen in de Nederlandse hoofdstad.

Zowel hotelgasten als bezoekers van de bar krijgen de kans om het eenmalige menu te ervaren met drankjes als ‘Evil Manhattan’, ‘Natural Born Gatherer’ en ‘Pinnacle Point Fizz’.

James Wheeler vertelt, ”We zijn enorm enthousiast over deze samenwerking; het team van Dandelyan is echt dol op Amsterdam en Pulitzer Amsterdam was absoluut de voor de hand liggende keuze om een take-over te doen. De bar heeft een soortgelijke sfeervolle en elegante setting, en hetzelfde karakter als die van Dandelyan. We hebben een menu samengesteld met drankjes van zowel het huidige als voormalige menu om Dandelyan’s signature cocktails naar deze bruisende Europese stad te brengen.”

Het interieur van Pulitzer’s Bar en Dandelyan (onder leiding van Tom Dixon) zijn beide door de designer Jacu Strauss ontworpen.

De Dandelyan take-over is open voor publiek op:

Donderdag 9 november 18:00 – 01:00

Vrijdag 10 november 18:00 – 02:00

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: