Renovatie Sheraton Amsterdam Airport hotel

11 juli 2014 |
Renovatie Sheraton Amsterdam Airport hotel<

Het Conference Level van het Sheraton Amsterdam Airport Hotel & Conference Center wordt tot en met 23 augustus volledig gerenoveerd. In deze periode is
het Conference Level tijdelijk gesloten, maar gasten kunnen nog wel terecht in één van de negen boardrooms die zich op andere verdiepingen bevinden.

Uitdaging
“Een renovatie van deze omvang en met een dergelijke tijdsdruk is een enorme uitdaging voor een groot hotel zoals het Sheraton Amsterdam Airport Hotel, maar ik heb het volste vertrouwen in het team,” aldus Kurt Renold, General Manager Sheraton Amsterdam Airport Hotel en Area Manager Starwood Hotels Nederland. “Ik kijk ernaar uit om ons vernieuwde Conference Level te presenteren aan onze gasten.”

Nieuwe look
Het Conference Level krijgt met de geplande renovatie een totaal andere look met lichte en natuurlijke kleuren. Zo heeft het hotel op luchthaven Schiphol onder andere gekozen voor een lichte, natuurstenen vloer voor de centrale hal. De voor Sheraton hotels kenmerkende, StarMeeting Concierge wordt verplaatst en zal een centrale plaats innemen. Ook heeft het Sheraton Amsterdam Airport Hotel een licht designer in de arm genomen, aangezien verlichting een essentieel onderdeel van de renovatie is. De centrale hal krijgt bijvoorbeeld spectaculaire nieuwe verlichting, die
tegelijkertijd de weg naar de vergaderzalen aangeeft. Door met licht de weg te wijzen wordt ook de ervaring bij aanvang van een evenement verbeterd.

Milieu
“Uiteraard is het milieu ook een belangrijk aspect van deze renovatie,” zegt Patrick Zeeuw, Director of Technical Services, Starwood Hotels Nederland. “Zo hebben wij bijvoorbeeld gekozen voor een tourniquet, waardoor wij de temperatuur beter kunnen reguleren en hiermee energie besparen.”

Vergaderlocatie
Tijdens de renovatie wordt tevens de vergaderzaal Sirius toegevoegd, waar nog eens maximaal 6 personen kunnen vergaderen. Het Sheraton Amsterdam Airport Hotel biedt dan totaal 31 vergaderruimtes voor maximaal 550 personen en is daarmee de grootste vergaderlocatie op luchthaven Schiphol.

Nieuw concept
Met de opening van het vernieuwde Conference Level gaat het Sheraton Amsterdam Airport Hotel eveneens van start met een nieuw vergaderconcept. De centrale hal wordt voorzien van een speciale buffetruimte waar gasten de hele dag terecht kunnen voor drankjes en zoete lekkernijen.

Lees meer over het Sheraton Amsterdam Airport hotel
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: