Service in Nederlandse hotels kan beter

20 maart 2015 |
Service in Nederlandse hotels kan beter<

Hotelgasten waarderen de service in Nederlandse hotels met een 8,14. Lang niet slecht, maar het kan nog beter. De hotels in ons
land halen namelijk in Europees verband slechts de 19e plaats. Dit blijkt uit onderzoek van de internationale boekingsportal www.hotel.info.
De top 20 van hotels in Europa
Hotelgasten geven hotelmedewerkers in Europa de volgende waardering:

1. Finland - 8.62/10
2. Duitsland - 8.59/10
3. Oostenrijk - 8.57/10
4. Hongarije - 8.53/10
5. Slowakije - 8.52/10
6. Polen - 8.52/10
7. Zwitserland - 8.49/10
8. Portugal - 8.45/10
9. Zweden - 8.44/10
10. Kroatië - 8.42/10
11. Bulgarije - 8.40/10
12. Ierland - 8.39/10
13. Roemenië - 8.37/10
14. Tsjechië - 8.34/10
15. Italië - 8.33/10
16. Griekenland - 8.30/10
17. Spanje - 8.20/10
18. Frankrijk - 8.16/10
19. Nederlands - 8.14/10
20. Turkije - 8.13/10

Toename goede beoordelingen
De Nederlandse hotelhouders staan in het Europese landenoverzicht slechts op de 19e plaats en er dus is er nog volop ruimte voor verbetering. Desalniettemin krijgt Nederland met 8,14 punten nog een goede beoordeling van de hotelgasten. Daar komt nog bij dat de vriendelijkheid en competentie van het hotelpersoneel in veel Nederlandse steden positief wordt beoordeeld. Ralf Priemer, Managing Director bij Hotel Info, is niet verrast: "We zien al enkele jaren een duidelijke toename in het aantal goede beoordelingen op het gebied van de kwaliteit van service."

Top 5 hotelservice in Nederlandse steden
Hotel Info bekeek ook hoe de hotels in de Nederlandse steden scoren op het gebied van service. Dit is het resultaat:

1. Den Haag (8,33/10)
2. Eindhoven (8,32/10)
3. Utrecht (8,20/10)
4. Rotterdam (8,05/10)
5. Amsterdam (7,91/10)

Over de scores
Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). Naast criteria als kamerkwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding kan hier onder andere ook de vriendelijkheid en bekwaamheid van het personeel worden beoordeeld. De beoordelingen zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: