Service in Nederlandse hotels kan beter

20 maart 2015
Service in Nederlandse hotels kan beter

Hotelgasten waarderen de service in Nederlandse hotels met een 8,14. Lang niet slecht, maar het kan nog beter. De hotels in ons
land halen namelijk in Europees verband slechts de 19e plaats. Dit blijkt uit onderzoek van de internationale boekingsportal "www.hotel.info.":http://www.hotel.info/

*De top 20 van hotels in Europa*
Hotelgasten geven hotelmedewerkers in Europa de volgende waardering:

1. Finland - 8.62/10
2. Duitsland - 8.59/10
3. Oostenrijk - 8.57/10
4. Hongarije - 8.53/10
5. Slowakije - 8.52/10
6. Polen - 8.52/10
7. Zwitserland - 8.49/10
8. Portugal - 8.45/10
9. Zweden - 8.44/10
10. Kroatië - 8.42/10
11. Bulgarije - 8.40/10
12. Ierland - 8.39/10
13. Roemenië - 8.37/10
14. Tsjechië - 8.34/10
15. Italië - 8.33/10
16. Griekenland - 8.30/10
17. Spanje - 8.20/10
18. Frankrijk - 8.16/10
19. Nederlands - 8.14/10
20. Turkije - 8.13/10

*Toename goede beoordelingen*
De Nederlandse hotelhouders staan in het Europese landenoverzicht slechts op de 19e plaats en er dus is er nog volop ruimte voor verbetering. Desalniettemin krijgt Nederland met 8,14 punten nog een goede beoordeling van de hotelgasten. Daar komt nog bij dat de vriendelijkheid en competentie van het hotelpersoneel in veel Nederlandse steden positief wordt beoordeeld. Ralf Priemer, Managing Director bij Hotel Info, is niet verrast: "We zien al enkele jaren een duidelijke toename in het aantal goede beoordelingen op het gebied van de kwaliteit van service."

*Top 5 hotelservice in Nederlandse steden*
Hotel Info bekeek ook hoe de hotels in de Nederlandse steden scoren op het gebied van service. Dit is het resultaat:

1. Den Haag (8,33/10)
2. Eindhoven (8,32/10)
3. Utrecht (8,20/10)
4. Rotterdam (8,05/10)
5. Amsterdam (7,91/10)

*Over de scores*
Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). Naast criteria als kamerkwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding kan hier onder andere ook de vriendelijkheid en bekwaamheid van het personeel worden beoordeeld. De beoordelingen zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

~Christel Tuin~

Overig nieuws