Social Food in de hospitalitybranche

25 maart 2013 |
Social Food in de hospitalitybranche<

De leden van de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) hebben onlangs tijdens een bijeenkomst in het Hilton Royal Parc Soestduinen het onderwerp Social Food & Hospitality uitgediept. Aan de hand
van presentaties van drie social media-zwaargewichten bespraken zij waarom social media niet meer weg te denken is uit de food & beveragemarkt en welke kansen het oplevert.

Succes met social media
Onder leiding van dagvoorzitter en event marketer Rob Captijn bespraken de leden van de AF&BM de invloed van social media voor de hospitalitybranche in het algemeen en op hun dagelijks werk. Daarvoor waren drie sprekers uitgenodigd die opereren binnen de foodbranche en die succesvol zijn in het toepassen van social media. Eetschrijver Gerrit Jan Groothedde sprak onder meer over het via social media succesvol in de markt zetten van zijn margaritaijs, blogger en kookgek Esmée Scholte creëerde een grote community rondom haar Nederlandse Foodswap en horecacommunicatieadviseur Astrid Schreuders besprak het belang van social media-ambassadeurs en storytelling.

Corporate story en storytelling
Daarnaast werden door Rob Captijn trends en bewegingen in social media, food en hospitality belicht, waarbij ook de omzetkansen besproken werden. Een van de conclusies van de leerzame middag is dat social media niet meer weg te denken is uit de hospitality en dat het effectief toepassen ervan kansen oplevert, waarbij out of the box denken essentieel is. Gefragmenteerd berichten zenden over diensten die geleverd worden is niet effectief. Planvorming, optimaliseren en uitdragen van de corporate story, storytelling, aangaan van de dialoog met de (potentiële) gast, waardoor een waardevolle community gecreëerd wordt zijn voorbeelden van het succesvol en effectief toepassen van social media.

Vertrek
De bijeenkomst werd gehouden in Hilton Royal Parc Soestduinen waar Iris den Dekker, F&B Professional of the Year 2013, de gastvrouw was. Voor Iris was het haar laatste dag in Soestduinen, zij startte per 19 maart als Front Office Manager bij het Hilton Rotterdam Hotel.

Op de foto boven (vlnr): Astrid Schreuders, Esmée Scholte en Gerrit Jan Groothedde

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: