Spaanse hotelketen OD Hotels breidt uit

23 april 2018 | Thijs Jacobs

OD Hotels, een onderneming met zijn oorsprong op Ibiza, heeft het Cavalière Sur Plage Hotel van de Ibersol hotelketen gekocht met een transactie van in totaal 11 miljoen euro, mogelijk gemaakt met behulp van vastgoedadviseur Aguirre Newman. OD Côte d’Azur is het eerste hotel van OD Hotels buiten Spanje en de opening staat gepland in 2019.

OD hotels is een groep van boutiquehotels, ontstaan in 2009, met een traditioneel concept. De groep richt zich op het renoveren van vervallen gebouwen op excellente locaties, met een kosmopolitisch voorkomen, een kunstzinnige filosofie, inzet voor duurzaamheid en een exclusief karakter.

Aankoop

Deze van oorsprong Ibiziaanse hotelgroep, OD Hotels, heeft de aankoop afgerond van dit gebouw aan de Franse Riviera, 30 kilometer van Saint-Tropez – op Avenue du Cap Nègre, 2 in Le Lavandou om precies te zijn – met de intentie om hier een hotel te openen. Het zal het zesde hotel van de groep zijn en het eerste hotel buiten Spanje.

Met deze overeenkomst die een totale investering van 11 miljoen euro behelst, maakt OD Hotels onder leiding van Marc Rahola zijn internationale ambitie waar met voor de komende twee jaar hotels in Frankrijk en Miami, USA.

Geavanceerde mediterrane luxe

OD Côte d’Azur wordt gerealiseerd in het oude Cavalière Sur Plage Hotel en zal zijn deuren openen in 2019. Het gebouw zal door OD Hotels een ambitieuze renovatie en uitbreiding ondergaan in de winter van 2018 en begin 2019. Het resultaat is een boutiquehotel direct gelegen aan de kust. Het hotel zal bestaan uit 71 hotelkamers met schitterende uitzicht over de Middellandse Zee, een zwembad, dakterras met bar, comfortabele auto’s voor gasten die in een suite verblijven, een restaurant aan het strand en een privé strand. Plan is om naast alle gebruikelijke faciliteiten en services een beachclub te realiseren.

Het OD Cote d’Azur zal hetzelfde DNA hebben als de andere hotels van de hotelgroep uit Ibiza. Met andere woorden, het zal zijn eigen karakteristieke architectonische kenmerken aan de dag leggen in de geest van Bauhaus, Le Corbusier en de mediterrane bouwstijl. De filosofie van de hotelgroep is gebaseerd op het ontdekken van de prachtige omgeving, op herstel en versterking van die omgeving, samen met het functioneel tonen van exclusieve kunst en design, met tegelijkertijd specifieke focus op het bevorderen van duurzaamheid, een factor die steeds belangrijker wordt.

Tevreden

“We zijn zeer tevreden en enthousiast over deze deal. Dit wordt ons eerste hotel in het buitenland en er is geen betere plaats dan Saint-Tropez omdat het onze waarden  van OD Hotels verenigt. Een mediterrane geest, een fantastische locatie, kunst en design, met respect voor de omgeving en een kosmopolitisch karakter. We zijn ervan overtuigd dat deze aankoop van harte zal worden toegejuicht en kunnen niet wachten om het hotel in werking te zien,” aldus Marc Rahola, CEO en oprichter van OD Hotels.

Een kunstzinnig en inclusief hotel

Net als de Spaanse collega’s zal het OD Côte d’Azur zich onderscheiden met kenmerkende en karakteristieke kunst en design. Bovendien zullen er evenementen en kunstexposities plaatsvinden, hetgeen de harmonie tussen de hotelgasten en de lokale bevolking zal bevorderen.

De komst van OD Côte d’Azur zorgt voor een onverwachte wending van het traditionele hotelaanbod binnen deze iconische Europese toerismelocatie, waar het traditionele concept van luxe en verfijning zal worden gecomplementeerd met de progressieve visie op toerisme waar het merk OD Hotels en Rahola zelf voor staan.

Over OD Hotels

OD Hotels is een nieuw hotel concept gebaseerd op de meest moderne en vooruitstrevende mediterrane luxe, functioneel, gezellig, inclusief en verantwoordelijk. Het is een plaats waar dingen gebeuren, waar cultuur, kunst, culinair en ontspanning samenkomen, gebaseerd op de volgende vijf pijlers:

de uitstekende locaties van de hotels;

het hergebruik en de renovatie van vervallen gebouwen;

een kosmopolitisch karakter;

waar kunst centraal staat;

inzet voor duurzaamheid.

OD Hotels heeft vijf hotels in Spanje: drie op Ibiza (OD Ocean Drive, OD Can Jaume en OD Talamanca), één op Mallorca (OD Port Portals) en één in Barcelona (OD Barcelona). De laatste, geopend in de zomer van 2017, is gesitueerd op een van de beste locaties van het stadscentrum, in de wijk Eixample, op loopafstand van de Paseo de Gracia. Dit hotel staat voor een progressieve geest en ontwerp.

De OD hotelgroep is momenteel fors aan het uitbreiden met de opening van twee nieuwe hotels, één in Miami USA en één aan de Franse Riviera in 2019. OD Hotels is lid van L.E. Hotels, een collectie van luxe boutiquehotels met bijna 200 hotels die tot de top van de wereld beschouwd worden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: