Steeds vaker gebruik app voor customer service

16 maart 2017 | Thijs Jacobs

Met een doelgerichte, interne campagne wil online ticketaanbieder Vliegtickets.nl door inzet van social media de reactietijd op vragen van klanten aanzienlijk verminderen. De pilot laat na drie maanden zien dat de gemiddelde tijd waarin via WhatsApp wordt gereageerd minder dan de helft is van de responstijd op een e-mail.

Gebruik WhatsApp groeit

Onderzocht zijn de klantvragen die zijn gesteld tussen 6 december 2016 en 6 maart 2017. Gebleken is dat de klanten van Vliegtickets.nl WhatsApp inmiddels al gebruiken voor 20% van het totale aantal gestelde vragen.

Responstijd meer dan gehalveerd

De klanten die WhatsApp benutten, krijgen in minder dan de helft van de tijd antwoord ten opzichte van een per e-mail gestelde vraag. (Om precies te zijn 57% sneller.) Vliegtickets.nl is ervan overtuigd dat dit een positief effect zal hebben op de mate van klanttevredenheid. Als volgende stap zal de responstijd op e-mails verder worden teruggebracht, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Spitsuur

De grootste drukte is te zien in pieken tijdens de lunchtijd en tussen 14.00-16.00 uur ’s middags.

Top-drie meest voorkomende vragen:

De drie het vaakst gestelde vragen zijn achtereenvolgens:
1. Hoeveel bedragen de kosten om een ticket te wijzigen?
2. Wat zijn de precieze bagagevoorwaarden voor deze vlucht?
3. Online inchecken, hoe werkt dat?

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Stand van zaken: hoteliers uiten hun zorgen

Na een bewogen en bevlogen zomer is de angst voor een tweede golf werkelijkheid. Tafelheer Sander Allegro (QL Hotels) bespreekt de stand van zaken binnen de hotellerie met Marijke Schreiner (Stayokay) Marco Lemmers (Conscious Hotels), Bastiaan Klomp (Thermae 2000) en Erwin Rozendal (Villa Beukenhof) ...

Booking.com OTA's Internationaal
Booking.com vreest 'monopolielijstje' Brussel

Glenn Fogel, CEO van Booking.com, vreest dat zijn bedrijf op een speciaal 'monopolielijstje' van de Europese Commissie komt te staan. Ambtenaren in Brussel werken aan de criteria om tot die lijst te komen. Brussel wil de twintig grootste techbedrijven ter wereld op de lijst hebben. De Europe ...

Personeel
FNV Horeca: afbouw steunmaatregelen leidt tot vertrek vakkrachten uit horecasector

De gisteren verstuurde Kamerbrief over de aanvullingen op het steun- en herstelpakket, alsmede het persmoment van het Kabinet van gisteravond zorgen voor grote onrust in de horecasector. FNV Horeca vindt het onvoorstelbaar dat het Kabinet gisteravond aangeeft dat er nog te weinig resultaten zijn om ...

Branded Content
Auping presenteert nieuw bed: Auping Noa

Auping lanceerde op 1 oktober 2020 Auping Noa, een nieuw bed ontworpen door de Deense designer en architect Eva Harlou. Met dit bed voegt Auping een nieuw ontwerp toe aan een lange rij van iconische ontwerpen. Geheel volgens de Scandinavische ontwerptraditie heeft Eva Harlou met Auping Noa een bed o ...

Coronacrisis
Horeca blijft zeker nog dicht tot december

Waar iedereen al wel rekening mee hield, is gisterenavond bevestigd door minister De Jonge: de gedeeltelijke lockdown duurt in ieder geval nog tot december en 'wellicht tot in het nieuwe jaar'. Dit houdt in dat de horeca tot december de deuren gesloten moet houden. Er wordt op dit moment nog ...

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: