Steeds vaker gebruik app voor customer service

16 maart 2017 | Thijs Jacobs

Met een doelgerichte, interne campagne wil online ticketaanbieder Vliegtickets.nl door inzet van social media de reactietijd op vragen van klanten aanzienlijk verminderen. De pilot laat na drie maanden zien dat de gemiddelde tijd waarin via WhatsApp wordt gereageerd minder dan de helft is van de responstijd op een e-mail.

Gebruik WhatsApp groeit

Onderzocht zijn de klantvragen die zijn gesteld tussen 6 december 2016 en 6 maart 2017. Gebleken is dat de klanten van Vliegtickets.nl WhatsApp inmiddels al gebruiken voor 20% van het totale aantal gestelde vragen.

Responstijd meer dan gehalveerd

De klanten die WhatsApp benutten, krijgen in minder dan de helft van de tijd antwoord ten opzichte van een per e-mail gestelde vraag. (Om precies te zijn 57% sneller.) Vliegtickets.nl is ervan overtuigd dat dit een positief effect zal hebben op de mate van klanttevredenheid. Als volgende stap zal de responstijd op e-mails verder worden teruggebracht, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Spitsuur

De grootste drukte is te zien in pieken tijdens de lunchtijd en tussen 14.00-16.00 uur ’s middags.

Top-drie meest voorkomende vragen:

De drie het vaakst gestelde vragen zijn achtereenvolgens:
1. Hoeveel bedragen de kosten om een ticket te wijzigen?
2. Wat zijn de precieze bagagevoorwaarden voor deze vlucht?
3. Online inchecken, hoe werkt dat?

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: