Studenten krijgen 10.000 euro van Postillion Hotels

2 mei 2021 | Redactie

Bij NHL Stenden worden studenten gestimuleerd om te ontdekken wat er in de praktijk gebeurt. Binnen het onderwijsconcept Design Based Education (DBE) werken studenten intensief samen met medestudenten én met organisaties en bedrijven aan actuele vraagstukken uit het werkveld. Dat deze methode tot mooie resultaten leidt, bewijzen vier eerstejaars studenten van de opleiding Hotel Management. Zij werkten een campagne uit voor Postillion Hotels. En met succes; het hotel was zo overtuigd van het idee dat zij 10.000 euro investeren om de campagne daadwerkelijk uit te rollen.

Driedaagse hackathon

NHL Stenden Hotel Management School en Postillion Hotels organiseerden samen The NXT Campaign Challenge. Studenten kregen de opdracht om een employer branding campagne te creëren. De uitdaging: een eigentijdse campagne opzetten waarmee Postillion Hotels zich nog beter in de markt kan zetten om nieuwe medewerkers en stagiair(e)s aan te trekken. Tijdens een driedaagse hackathon gingen studenten in groepjes aan de slag om een prototype voor de campagne te ontwikkelen, waarin hun ideeën werden gepresenteerd en onderbouwd. De studenten werden begeleid door Jeroen Kraak (The Next Lab), Kim van Velzen (KIMspiration) en Mark Struik en Erik-Jan Ginjaar (Postillion Hotels).

Nieuw talent werven in tijden van corona

Het aantrekken van talent blijkt, juist in deze tijd, geen gemakkelijke opgave. “In deze uitdagende tijden is het best lastig om de juiste mensen te vinden”, vertelt Mark Struik, HR manager van Postillion Hotels. “Het uitbreken van COVID-19 heeft een carrière(start) in de hotelbranche onzeker en daarmee minder aantrekkelijk gemaakt. Terwijl er nog genoeg kansen zijn. We weten nu allemaal juíst wat de grote waarde is van elkaar live ontmoeten en gastvrijheid. Wat Postillion zoekt zijn energieke, ambitieuze hotello’s, met oog voor detail én mensen, waarmee we het verschil kunnen maken op het gebied van gastvrijheid. En daar gaat de nieuwe NXT CAMPAIGN ons zeker bij helpen.”

En de winnaar is…

Studenten Aliisa Niittylä, Jaro Klamer, Ettje Dittmann en Cas van IJssel wonnen de challenge en overtuigden Postillion Hotels om 10.000 euro te investeren om hun idee in praktijk te brengen. De studenten zijn trots op deze prestatie. “Dit maak je één keer in je leven mee“, zegt Ettje over deze ervaring. “Niet veel hotelscholen geven de mogelijkheid om met echte bedrijven te werken en met een echt budget. En dat in ons eerste jaar. Ik heb hier veel van geleerd en ben Postillion enorm dankbaar voor deze kans.”

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel
Hotelpersoneel in trek binnen andere sectoren

Alhoewel onze branche in last is, zijn mensen met een hospitality-achtergrond in trek binnen andere sectoren. Niet alleen de zorg zit verlegen om mensen met een sterke dienstverlenende achtergrond, maar ook de uitvaartverzorging is een sector waar deze professionals welkom zijn. Tegelijkertijd zien ...

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: