Swiss�tel Amsterdam viert feest

22 juli 2011 |
<

Swiss├┤tel Amsterdam laat weten dat het op 1 augustus haar 25-jarig bestaan viert. De offici├źle opening van Swiss├┤tel Amsterdam aan het Damrak vond plaats op 1 augustus 1986. Destijds is voor deze datum gekozen, omdat het de nationale feestdag van Zwitserland is en het hotel hiermee de verbondenheid met het Zwitserse moederbedrijf wilde uitdragen.

Zwitserse taferelen
Ook de viering van het 25-jarig jubileum zal een duidelijk Zwitsers stempel dragen: voor de ingang van het hotel op het Damrak zal een een klein stukje Zwitserland verrijzen, compleet met houten chalet, kunstsneeuw, dames en heren in Zwitserse dracht, een levende Zwitserse koe en een optreden van een alpenhoornspeler. De Zwitserse setting, compleet met kunstsneeuw en Heidi-lookalikes zal sterk contrasteren met de rest van het zomerse straatbeeld. Het ongebruikelijke tafereel zal zowel toeristen als inwoners van Amsterdam naar hun camera doen grijpen.

Alpenhoorn
Voor de gelegenheid is een alpenhoornspeler ingehuurd, die gedurende een uur het klassiek Zwitserse muziekinstrument zal bespelen. De eerste helft van het optreden zal plaatsvinden op het dak van het hotel, zodat het geluid ver zal dragen over Dam en omgeving. De tweede helft van het optreden vindt voor de deur van het hotel plaats.

Zwitserse koe
Er zal een Zwitserse bonte koe (met verzorger) aanwezig zijn binnen een omheining voor het hotel. Het hotelpersoneel hult zich voor de gelegenheid in Zwitserse klederdracht en zal gedurende de hele dag het houten chalet bemannen, van waaruit flyers en consumpties zullen worden uitgedeeld. Voorbijgangers zullen de gelegenheid krijgen om met de koe en entourage op de foto te gaan.

600.000 gasten
''Naar schatting 600.000 gasten hebben in de afgelopen 25 jaar de weg naar ons hotel gevonden'', aldus Harold Kluit, general manager van Swiss├┤tel Amsterdam. ''Een persoonlijke service, Zwitserse gastvrijheid en een ongekend gunstige locatie zijn de pijlers van ons succes en de reden waarom gasten steeds weer bij ons terugkomen.''

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: