Top drie te verwachten hotelgasten deze zomer

30 mei 2017 | Roy Spijker

De zomer staat voor de deur. En met de zomer, ook de Britse, Duitse en Italiaanse hotelgasten die ons land deze zomer zullen bezoeken. Dit zijn namelijk de top 3 nationaliteiten die samen goed zijn voor 76% van de te verwachten hotelgasten in Nederland deze zomer.

37% van de te verwachten hotelgasten deze zomer zijn Britse toeristen. Verwacht wordt dat ongeveer 31% van de hotelgasten in juni, juli en augustus uit Duitsland komt en 8% uit Italië, blijkt uit cijfers van trivago.
 

Britten kiezen voor duurdere hotelovernachting
Britten blijken bereid te zijn het meest uit te geven aan een hotelovernachting in ons land deze zomer. Ze kiezen voor een hotelovernachting van gemiddeld ?175 per nacht. De Duitsers geven de voorkeur aan een goedkopere overnachting, met een gemiddelde prijs van ?157. Dat is 3 euro goedkoper dan de gemiddelde hotelprijs die de Italianen (?160) deze zomer in Nederland willen uitgeven aan hun hotel.
 

Meer of minder uitgeven in Amsterdam?
Zowel de Duitsers als de Italianen zijn bereid in Amsterdam gemiddeld 10 euro meer te betalen voor een hotelovernachting. Terwijl de Britten juist kiezen voor een hotelovernachting in de hoofdstad die gemiddeld €176 kost, 1 euro goedkoper dus dan de landelijk gemiddeld gekozen hotelprijs van €176.
 

Meeste Duitsers en Britten boeken eind mei hun zomerhotel
Hotels die deze nationaliteiten graag in hun hotel zien komen, doen er goed aan om zo snel mogelijk hun hotelprofiel op trivago zomerklaar te maken. Vorig jaar zochten de Duitsers en Britten vooral in week 22 naar een hotel tijdens de zomervakantie, de week die dit jaar op maandag 29 mei begint.

De Italianen daarentegen boekten in het verleden massaal last-minute en midden in de zomer. De piek aan zoekopdrachten naar hotels vond plaats in week 32, de week die dit jaar begint op 7 augustus.

3 tips om een hotelprofiel zomerklaar te maken:

1) Check of uw foto?s het hotel letterlijk in het zonnetje zetten. Als het kan met een mooie blauwe lucht als achtergrond.

2) Zorg ervoor dat al uw hoteldetails zoals ontbijt, aanwezigheid van airco en de afstand tot het centrum zijn toegevoegd, zodat u gevonden wordt wanneer potentiële hotelgasten zoeken op deze criteria.

3) Vooral Duitsers en Britten komen af op onze kunst en cultuur en bezoeken dan musea of nemen deel aan de activiteiten rondom de Mondriaan to Dutch Design route. Laat dit terugkomen in de foto?s, beschrijving van uw hotel of breng ze onder de aandacht via hotelnieuws.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: