Top drie te verwachten hotelgasten deze zomer

Auteur: Roy Spijker
Toerisme 30 mei 2017
Top drie te verwachten hotelgasten deze zomer

De zomer staat voor de deur. En met de zomer, ook de Britse, Duitse en Italiaanse hotelgasten die ons land deze zomer zullen bezoeken. Dit zijn namelijk de top 3 nationaliteiten die samen goed zijn voor 76% van de te verwachten hotelgasten in Nederland deze zomer.

37% van de te verwachten hotelgasten deze zomer zijn Britse toeristen. Verwacht wordt dat ongeveer 31% van de hotelgasten in juni, juli en augustus uit Duitsland komt en 8% uit Italië, blijkt uit cijfers van trivago.
 

Britten kiezen voor duurdere hotelovernachting
Britten blijken bereid te zijn het meest uit te geven aan een hotelovernachting in ons land deze zomer. Ze kiezen voor een hotelovernachting van gemiddeld €175 per nacht. De Duitsers geven de voorkeur aan een goedkopere overnachting, met een gemiddelde prijs van €157. Dat is 3 euro goedkoper dan de gemiddelde hotelprijs die de Italianen (€160) deze zomer in Nederland willen uitgeven aan hun hotel.
 

Meer of minder uitgeven in Amsterdam?
Zowel de Duitsers als de Italianen zijn bereid in Amsterdam gemiddeld 10 euro meer te betalen voor een hotelovernachting. Terwijl de Britten juist kiezen voor een hotelovernachting in de hoofdstad die gemiddeld €176 kost, 1 euro goedkoper dus dan de landelijk gemiddeld gekozen hotelprijs van €176.
 

Meeste Duitsers en Britten boeken eind mei hun zomerhotel
Hotels die deze nationaliteiten graag in hun hotel zien komen, doen er goed aan om zo snel mogelijk hun hotelprofiel op trivago zomerklaar te maken. Vorig jaar zochten de Duitsers en Britten vooral in week 22 naar een hotel tijdens de zomervakantie, de week die dit jaar op maandag 29 mei begint.

De Italianen daarentegen boekten in het verleden massaal last-minute en midden in de zomer. De piek aan zoekopdrachten naar hotels vond plaats in week 32, de week die dit jaar begint op 7 augustus.

3 tips om een hotelprofiel zomerklaar te maken:

1) Check of uw foto’s het hotel letterlijk in het zonnetje zetten. Als het kan met een mooie blauwe lucht als achtergrond.

2) Zorg ervoor dat al uw hoteldetails zoals ontbijt, aanwezigheid van airco en de afstand tot het centrum zijn toegevoegd, zodat u gevonden wordt wanneer potentiële hotelgasten zoeken op deze criteria.

3) Vooral Duitsers en Britten komen af op onze kunst en cultuur en bezoeken dan musea of nemen deel aan de activiteiten rondom de Mondriaan to Dutch Design route. Laat dit terugkomen in de foto’s, beschrijving van uw hotel of breng ze onder de aandacht via hotelnieuws.

Overig nieuws