Top drie te verwachten hotelgasten deze zomer

30 mei 2017 | Roy Spijker

De zomer staat voor de deur. En met de zomer, ook de Britse, Duitse en Italiaanse hotelgasten die ons land deze zomer zullen bezoeken. Dit zijn namelijk de top 3 nationaliteiten die samen goed zijn voor 76% van de te verwachten hotelgasten in Nederland deze zomer.

37% van de te verwachten hotelgasten deze zomer zijn Britse toeristen. Verwacht wordt dat ongeveer 31% van de hotelgasten in juni, juli en augustus uit Duitsland komt en 8% uit Italië, blijkt uit cijfers van trivago.
 

Britten kiezen voor duurdere hotelovernachting
Britten blijken bereid te zijn het meest uit te geven aan een hotelovernachting in ons land deze zomer. Ze kiezen voor een hotelovernachting van gemiddeld ?175 per nacht. De Duitsers geven de voorkeur aan een goedkopere overnachting, met een gemiddelde prijs van ?157. Dat is 3 euro goedkoper dan de gemiddelde hotelprijs die de Italianen (?160) deze zomer in Nederland willen uitgeven aan hun hotel.
 

Meer of minder uitgeven in Amsterdam?
Zowel de Duitsers als de Italianen zijn bereid in Amsterdam gemiddeld 10 euro meer te betalen voor een hotelovernachting. Terwijl de Britten juist kiezen voor een hotelovernachting in de hoofdstad die gemiddeld €176 kost, 1 euro goedkoper dus dan de landelijk gemiddeld gekozen hotelprijs van €176.
 

Meeste Duitsers en Britten boeken eind mei hun zomerhotel
Hotels die deze nationaliteiten graag in hun hotel zien komen, doen er goed aan om zo snel mogelijk hun hotelprofiel op trivago zomerklaar te maken. Vorig jaar zochten de Duitsers en Britten vooral in week 22 naar een hotel tijdens de zomervakantie, de week die dit jaar op maandag 29 mei begint.

De Italianen daarentegen boekten in het verleden massaal last-minute en midden in de zomer. De piek aan zoekopdrachten naar hotels vond plaats in week 32, de week die dit jaar begint op 7 augustus.

3 tips om een hotelprofiel zomerklaar te maken:

1) Check of uw foto?s het hotel letterlijk in het zonnetje zetten. Als het kan met een mooie blauwe lucht als achtergrond.

2) Zorg ervoor dat al uw hoteldetails zoals ontbijt, aanwezigheid van airco en de afstand tot het centrum zijn toegevoegd, zodat u gevonden wordt wanneer potentiële hotelgasten zoeken op deze criteria.

3) Vooral Duitsers en Britten komen af op onze kunst en cultuur en bezoeken dan musea of nemen deel aan de activiteiten rondom de Mondriaan to Dutch Design route. Laat dit terugkomen in de foto?s, beschrijving van uw hotel of breng ze onder de aandacht via hotelnieuws.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: